آتش نشانی تهران: ایمن سازی ساختمان‌های پرتراکم ضروری است

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه بیشتر حوادث آتش سوزی در ساختمان‌های نا ایمن که اکثریت نیز پرتراکم است صورت می‌گیرد، گفت: ایمن سازی این ساختمان‌ها ضروری است.

قدرت الله محمدی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: در این دوره مدیریت شهری توجه به ایمن سازی ساختمان‌های نا ایمن تلاش جدی صورت گرفته در حالیکه در همین سه سال گذشته بیش از ۱۲۰ ساختمان پرخطر همچون پلاسکو در تهران وجود داشت با تلاش‌های شبانه روزی این ساختمان‌ها به ۷۱ عدد رسید.

وی ادامه داد: یک سری ساختمان نا ایمن نیز داریم که البته پرخطر نیستند اما در شرایط نا ایمن قرار دارند که ما در برخی مواقع مشاهده می‌کنیم که این ساختمان‌ها در قسمت انباری یا سایر نقاط دچار حادثه آتش سوزی می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: در این ساختمان‌ها نیز مالکان نیز باید دقت بیشتری داشته باشند و حتما ساختمان‌ها به سیستم اعلان حریق و سیستم خاموش کننده هوشمند مجهز شوند.

آتش نشانی تهران: ایمنی سازی ساختمان‌های پرتراکم ضروری است/ بیشتر حوادث در این اماکن است

به گفته وی، بالای ۸۰ درصد آتش سوزی‌ها در اماکن نا ایمن صورت می‌گیرد به همین منظور از شهروندان می‌خواهیم در زمینه ایمن سازی ساختمان‌های مسکونی و تجاری دقت بیشتری داشته باشند.

محمدی تاکید کرد: سخت‌گیری سازمان آتش نشانی در زمان صدور سند در ساختمان‌های تازه احداث به مراتب بیشتر از گذشته شده و این سخت‌گیری برای حفظ جان و مال مردم صورت می‌گیرد.

وی افزود: در همین سال گذشته انبار موتورسیکلت در میدان رازی دچار آتش سوزی و خسارت ۵۰۰ میلیارد شد در حالیکه آتش نشانی چندین مرتبه به مالک تذکر و اخطار داده بود به همین منظور مردم باید در زمینه پیشگیری از حادثه آتش سوزی اقداماتی به ویژه در ساختمان‌های قدیمی انجام دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha