۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85489378
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

گشودن پنجره توسعه بر روی لکه های صنعتی البرز/ اقدام ماندگار دولت خدمت

کرج - ایرنا - رییس جمهور ۱۷ آذرماه سال ۱۴۰۲ در قالب سفر استانی برای دومین بار مهمان مردم استان البرز بود که این سفر برکات فراوانی داشت ، صدور مجور برای تبدیل لکه های صنعتی به شهرک های صنعتی پنجره ای جدید بر روی توسعه تولید و اقتصاد دانش بنیان این استان گشود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در دومین سفر پربرکت رییس جمهور به سی و یکمین استان کشور مصوبه ارتقا و تبدیل هشت لکه صنعتی این استان به شهرک صنعتی ابلاغ شد تا البرز را در مسیر توسعه اقتصادی هرچه بیشتر قرار دهد،لکه ها یا مجتمع های صنعتی مجمو عه ای از واحدهای پراکنده صنعتی و تولیدی هستند که مشمول تعریف شهرک یا ناحیه صنعتی نمی شوند.

این لکه های صنعتی البرز در دولت سیزدهم کانون توجه قرار گرفت و در سفر ۱۷ آذرماه سال گذشته رییس جمهور ۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تغییر ساختار آنها به تصویب هیات دولت رسید. استان البرز با سه هزارو ۷۶۰ واحد تولیدی و صنعتی سهم قابل توجهی در اقتصاد کشور دارد.

مصوبه موثر دولت مردمی و انقلابی سیزدهم برای استان البرز در جهت ساماندهی لکه های صنعتی تهران و البرز مربوط به اولین سال آغاز فعالیت این دولت است که به واسطه آن مقرر شد تا هشت کلانشهر کشور از این مصوبه بهره مند شوند.

بخشی از واحدهای صنعتی که به دلیل قرار نداشتن در محدوده شهرک های صنعتی از بسیاری از خدمات موثر در این حوزه بی بهره بودند با این مصوبه در مسیر قانونی بهره مندی از امکانات هرچه بیشتر قرار گرفتند.

از سوی دیگر واحدهای تولیدی مستقر در لکه های صنعتی زیرساخت های بخش صنعت را نداشتند و با آسیب جدی در حوزه تولید مواجه بودند بنابراین با مصوبه تبدیل هشت لکه صنعتی استان البرز به شهرک صنعتی شمار قابل توجهی از واحدهای صنعتی این استان تعیین تکلیف شدند.

با اضافه شدن هشت لکه صنعتی به مجموع شهرک‌های صنعتی استان ، تعداد شهرک‌های صنعتی البرز به ۲۱ مجموعه رسید که این امر در راستای توسعه اقتصادی استان به ویژه تحقق اهداف شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

این تحولات دراستان البرز که به واسطه سفر پربرکت استانی رییس جمهور رقم خورد دستاوردی است که بعد از چندین سال پیگیری به نتیجه رسیده است و برای واحدهای مستقر در این لکه‌ها که به شهرک تبدیل شده مزایایی چون هزینه‌کرد عوارض ساخت و ساز در داخل خود شهرک، تمرکز زیرساخت‌ها، قانون‌مند شدن انشعابات، معافیت های مالیاتی و سایر تسهیلات مربوط به شهرک های صنعتی را به دنبال دارد.

پایان انتظار صاحبان صنایع در لکه های صنعتی البرز پس از ۲۰ سال

استاندار البرز با اشاره به توجه دولت مردمی سیزدهم به رفع مشکلات صنایع کشور گفت: ۲ دهه انتظار صاحبان صنایع در لکه های صنعتی البرز با ابلاغ مصوبه سفر رییس جمهور پایان یافت.

"مجتبی عبداللهی" افزود: تعیین تکلیف این لکه های صنعتی از مصوبات سفر دوم رییس جمهور به استان البرز در آذرماه سال ۱۴۰۲ بود که به تازگی بخشنامه این مصوبه توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه یکی از محورهای این ابلاغ مربوط به تبدیل لکه‌های صنعتی به شهرک صنعتی است، گفت: در استان البرز ۱۷ لکه صنعتی داریم که طبق این ابلاغیه هشت لکه صنعتی به شهرک صنعتی تبدیل شد که این امر در راستای توسعه اقتصادی استان به ویژه تحقق اهداف شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.
استاندار البرز ادامه داد: این لکه‌های صنعتی شامل دهکده صنعتی هلجرد، نواحی صنعتی مپنا، لکه صنعتی منطقه خیابان مرغک در چهارباغ، منطقه صنعتی دکتر حسابی ( علیخان سلطان )، لکه صنعتی منطقه کاوش ساوجبلاغ، منطقه کارگاهی نور، داشلیجه زیبادشت و مجموعه کارخانه های فخر ایران است.
وی افزود: تسریع در واگذاری زمین به شهرک صنعتی طالقان برای بسته بندی آب معدنی با توجه به موقعیت طالقان، صنایع تولیدی تبدیلی کشاورزی مثل آبمیوه، کمپوت و میوه خشک، ایجاد شهرک صنعتی غیردولتی در شهرستان ساوجبلاغ، تسریع در عملیات اجرایی شهرک صنعتی نجم آباد و تخصیص پساب کرج به شهرک‌های صنعتی اشتهارد و نجم آباد از دیگر ابلاغ های مصوبه سفر دوم رییس جمهور به البرز است.
استاندار البرز خاطرنشان کرد: این دستاورد که بعد از چندین سال پیگیری به نتیجه رسیده است و برای واحدهای مستقر در این لکه‌ها مزایایی چون هزینه‌کرد عوارض ساخت و ساز در داخل خود شهرک، تمرکز زیرساخت‌ها، قانون‌مند شدن انشعابات، معافیت های مالیاتی و سایر تسهیلات مربوط به شهرک های صنعتی را به دنبال دارد.

گشودن پنجره توسعه بر روی لکه های صنعتی البرز/ اقدام ماندگار دولت خدمت

تسریع در آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی نجم آباد البرز
عبداللهی افزود: شهرک صنعتی خصوصی مشمول تمام امکانات و مشوق‌های دولتی می‌شود و از آنجایی که امکان ارائه خیلی از خدمات دولت در لکه‌های صنعتی وجود ندارد ولی الان این اجازه را داریم که این خدمات را بدهیم و به نوعی گام بزرگی در توسعه صنعتی استان البرز است.
استاندار البرز گفت: تسریع در آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی نجم آباد پیرو مصوبات سنوات گذشته هیات وزیران نیز ابلاغ شد.

عبداللهی بیان کرد: یکی از مهمترین موارد این توافقات ابلاغی به استان، تخصیص پساب شهر کرج برای شهرک های صنعتی اشتهارد و نجم آباد بود که محقق شد.
وی خاطرنشان کرد: با این ابلاغ تعداد شهرک‌های صنعتی استان البرز به ۲۱ مجموعه می‌رسد که ۱۱ مورد آن خصوصی است.

گشودن پنجره توسعه بر روی لکه های صنعتی البرز/ اقدام ماندگار دولت خدمت

مشوق های حمایتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز نیز گفت: در دولت سیزدهم اتفاق مبارکی را برای این استان شاهد هستیم که در دولت های قبلی رخ نداد و آن هم ساماندهی هشت لکه صنعتی پس از سالها انتظار واحدهای تولیدی بود که برای آنان مشکل ساز شده بود .

"عزیزاله افضلی " افزود: تا پیش از این هر نوع خدمات برای واحدهای صنعتی در این لکه ها محدودیت داشت و در عین حال امکان جابجایی و قرار گرفتن در محدوده شهرک های صنعتی را نیز نداشتند.

وی بیان کرد: بسیاری از این واحدها زیرساخت بخش صنعت را نداشتند که این آسیب در دولت سیزدهم به جد پیگیری شد و با نگاه ویژه دولت با هدف توسعه اقتصادی کشور تمام مشوق های حمایتی برای آنها پیش بینی شده است.

معاون استاندار البرز گفت: براین اساس این واحدهای تولیدی می توانند با هزینه کمتری فعالیت خود را توسعه دهند و از خدمات لازم دولتی دراین بخش بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: این مصوبه که دردومین سفر پربرکت رییس جمهور مورد توجه قرار گرفت گام بزرگی در توسعه صنعتی و اقتصادی استان البرز است .

استان البرز دارای سه هزارو۷۶۰ واحد تولیدی و صنعتی است که ۵۰۰ واحد آنها شاخص کشوری و صادراتی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha