پلیس راهور: کودکان هم سهم تقصیر در تصادفات می‌گیرند

تهران بزرگ - ایرنا - رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه طبق قانون کودکان هم مانند بزرگسالان کاربر ترافیکی محسوب می‌شوند، گفت: کودکان و نوجوانان هم سهم تقصیر در تصادفات رانندگی می‌گیرند.

به گزارش ایرنا از پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ رابعه جوانبخت روز یکشنبه اظهار کرد: کودکان هم مانند بزرگترها گروهی از کاربران ترافیکی به عنوان عابر پیاده و سرنشین خودرو در حال تردد هستند و متاسفانه گاهی اوقات هم مثلا می توانند به عنوان راکب موتورسیکلت ظاهر شوند.

وی ادامه داد: جای تاسف است که بگوییم متاسفانه ۲۰ نفر از افرادی که در سال ۱۴۰۲ جان خود را از دست داده‌اند همه زیر ۱۶ سال سن داشته اند و در بین این متوفیان از کودک یک سال و چند ماهه تا نوجوان ۱۶ ساله داشته‌ایم.

سرهنگ جوانبخت افزود: در این بین باید به مسئولیت خانواده ها نیز اشاره کرد چراکه در قانون مجازات اسلامی اگر کودک به هر عنوان مرتکب تخلفی شده و مقصر شناخته شود، تقصیر خود را خواهد گرفت ولی مسوولیت اصلی متوجه والدین این کودک است که نتوانسته‌اند مدیریت لازم را داشته باشند.

حق تقدم در میادین با کیست؟

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ هم درباره حق تقدم در میادین، گفت: حق تقدم عبور در میادین با خودرویی است که در میدان حضور دارد یعنی اگر خودرویی تازه وارد میدان می‌شود باید حق تقدم عبور را رعایت کرده و اجازه تردد را به خودرویی که از قبل داخل میدان بوده بدهد تا تصادفی اتفاق نیفتد.

سرهنگ علی اصغر شریفی از عابرین پیاده درخواست کرد که حتما به چراغ عابرین پیاده در حین ترددهای خود از معابر و تقاطع‌ها توجه داشته باشند و اگر چراغ آنان قرمز بود، صبر کرده تا چراغ سبز شود و آنگاه از محل عبور کنند.

وی یادآور شد: همچنین رانندگان خودروی خود را قبل از خط کشی عابر متوقف کرده تا عابرین بتوانند به سلامت از گذرگاه عبور کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha