سهم ۱۶ هزار میلیارد ریالی آموزش و پرورش مازندران از اعتبارات سفرهای استانی

ساری - ایرنا - مدیرکل آموزش و پروزش مازندران گفت: ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور شهید به دستگاه تعلیم و تربیت این استان اختصاص یافت.

حسین کمالی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش، شواری نهضت سواد آموزی و هیات امنای دانشگاه فرهنگیان و نوسازی مدارس مازندران در ساری، افزود: این میزان اعتبار برای اجرا، تکمیل و تجهیز مراکز آموزشی در دست اقدام استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه با رویکرد رئیس جمهور فقیدمان شهید خدمت آیت الله رئیسی و به تبع آن دولت مردمی سیزدهم، آموزش و پرورش به جایگاه واقعی خود دست یافت، خاطرنشان کرد: نمود عینی این مطلب علاوه بر تخصیص اعتبارات به دستگاه تعلیم و تربیت که در نوع خود بی سابقه بوده، اجرای طرح رتبه بندی و افزایش ۲ برابری حقوق معلمان است.

وی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در راستای اجرای طرح مولد سازی، ادامه داد: هدف دولت سیزدهم از اجرای طرح مولد سازی اموال مازاد دولتی در واقع تسریع بخشیدن در تحقق مطالبات مردم و ایجاد فرصتی ارزشمند برای دستیابی به توسعه پایدار است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از شناسایی ۱۳ ملک به ارزش بین پنج تا ۶ هزار میلیارد ریال در راستای اجرای طرح مولد سازی اموال مازاد دولتی در این استان خبرداد و تصریح کرد: در صورت تحقق این مهم، اعتباراتی که از محل مولد سازی تامین خواهد شد، برای تکمیل طرح های عمرانی در دست اقدام، سرمایه گذاری می شود.

کمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به کمبود معلم در دستگاه تعلیم و تربیت کشور و از جمله این استان در طی چند سال گذشته، خاطرنشان کرد: با رویکرد دولت مردمی سیزدهم در راستای تامین نیروی انسانی مورد نیاز، در مجموع سه هزار و ۵۴ نیروی جدید و تازه نفس جذب آموزش و پرورش مازندران خواهند شد.

وی همچنین شمار دانش آموزان شرکت کننده در آزمون نهایی امسال در سطح استان را ۷۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در راستای برگزاری امتحانات نهایی امسال، ۴۶۸ حوزه اجرایی به همراه تجهیزات لازم در سطح استان در نظر گرفته شده است.

سهم ۱۶ هزار میلیارد ریالی آموزش و پرورش مازندران از اعتبارات سفرهای استانی

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات فرهنگی صورت گرفته برای ترغیب و تشویق خانواده ها برای تحصیل فرزندان آنها در هنرستان های سطح استان، گفت که هم اکنون ۴۵ درصد دانش آموزان مازندرانی به ادامه تحصیل در هنرستان گرایش دارند.

کمالی از راه اندازی رشته محیط بانی برای نخستین بار در کشور در مازندران خبرداد و افزود: هم اکنون تعدادی از دانش آموزان با قول استخدام در دستگاه اجرایی در هنرستان شهید بهشتی ساری در رشته محیط بانی مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه با کمک خیران، عملیات اجرایی احداث سه هنرستان در شهرهای مختلف مازندران آغاز شده است، میزان اعتبار در نظر گرفته شده از محل کمک خیران برای اجرای این طرح های عمرانی را یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد.

مازندران بیش از نیم میلیون دانش آموز دارد که در سه هزارو ۹۰۰ مدرسه تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha