۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۲۹
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85489524
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الجزیره: اعتماد جوانان در آمریکا به شبکه‌های اجتماعی بیشتر از رسانه‌های آمریکایی است

تهران – ایرنا - تارنمای بخش انگلیسی شبکه الجزیره در یادداشتی به بررسی تاثیرپذیری طیف‌های سنی گوناگون جامعه آمریکا از سوگیری رسانه ها در انتشار اخبار حمله رژیم صهیونیستی به غزه پرداخت و نوشت که بیشتر حامیان مردم فلسطین را جوانانی تشکیل می دهند که رسانه های اجتماعی سهم اصلی را در دسترسی آنان به اخبار بر عهده دارند.

به گزارش ایرنا، در این گزارش الجزیره آمده است: در حالی که اسرائیل به جنگ علیه مردم غزه ادامه می دهد، شکاف جامعه آمریکا به نحو فزاینده ای آشکارتر شده است. از یک سو عده ای مخالف حمایت آمریکا از تل آویو و سرمایه گذاری این کشور در صنایع تسلیحاتی اسرائیل بوده و از سوی دیگر، عده ای از تهاجم این رژیم حمایت می‌کنند.

این گسل نه تنها منعکس کننده تنش های رو به رشد بین نسل های مختلف جامعه آمریکاست، بلکه نحوه پوشش رسانه ها از جنگ غزه را نیز نشان می دهد.

در ادامه این مطلب آمده است: سه نوع رسانه در آمریکا وجود دارد. رسانه های جریان اصلی که به طور پیوسته تبلیغات و مخاطبان خود را از دست داده و به طور گسترده دیدگاه های واشنگتن و تل آویو را منعکس می کنند. رسانه‌های مستقل و چپگرا که دیدگاه ‌های غالب را به چالش کشیده، اما از لحاظ مالی در مضیقه و تنگنا هستند. در آخر رسانه های اجتماعی که بخش اعظم مخاطبان آنان را جوانان زیر ۳۰ سال تشکیل می دهند.

یافته های نظرسنجی ها به طور مداوم ارتباط بین سن و دیدگاه های سیاسی مختلف را نشان می دهد، به نحوی که جوانان بیش از سالمندان منتقد جنگ بوده و از فلسطینی‌ها حمایت می‌کنند.

نتایج نظرسنجی زمستان گذشته موسسه "پیو" نشان داد که در میان آمریکایی‌ های ۶۵ سال به بالا، ۴۷ درصد بیشتر با اسرائیلی‌ ها و فقط ۹ درصد با فلسطینی ‌ها همدردی می‌کنند. یک سوم جوانان آمریکایی زیر ۳۰ سال، از فلسطینی ها حمایت کرده و ۱۴ درصد از اسرائیل طرفداری می کنند.

به نظر می رسد سن نقش بسزایی در انتخاب نوع رسانه دارد. یافته های نظرسنجی اخیر موسسه "جی ال پارتنرز" (J L Partners) نشان داد که ۵۹ درصد از جوانان اخبار خود را از رسانه های اجتماعی دریافت می کنند. همین درصد از افراد ۶۵ سال به بالا به تلویزیون و شبکه های کابلی توجه دارند.

تعجبی ندارد که جوانان آمریکایی در دنیای رسانه های خبری نوین زندگی کرده و آمریکایی‌های مسن‌تر برای حفظ دنیای رسانه های کهنه که به جنگ در سراسر جهان دامن می زنند، به سختی تقلا می کنند. مهمتر آنکه، این روند سال ‌هاست که در یک جهت مشخص حرکت کرده‌ که این امر نشاندهنده دوقطبی شدن مداوم جامعه آمریکا در کنار حمایت فزاینده از حقوق فلسطینی ‌ها و موضع متعادل آمریکا در مناقشه اسرائیل و فلسطین است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha