فرهنگ ایثار و شهادت باید هنرمندانه به نسل‌های جدید منتقل شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با تاکید بر لزوم خلق ظرفیت‌های بیشتر برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید هنرمندانه به نسل‌های آینده معرفی و منتقل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس برزگر روز یکشنبه در نشست خبری با محوریت کنگره بین‌المللی ۲۵۰۰ شهید امدادگر دفاع مقدس و مقاومت و یادواره شهدای امدادگر استان، افزود: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آثار فاخری باید خلق شود و اکنون جای خالی این آثار در خصوص امدادگران شهید و شهدای غریب (رزمندگانی که در اسارت به شهادت رسیدند) احساس می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای امدادگر، اظهار داشت: احصا نشدن آمار واقعی از تعداد این شهدا وجه تمایز این کنگره با دیگر کنگره های برگزار شده است.

برزگر خاطرنشان کرد: پنج شهید غریب در استان شناسایی شده بودند که با آغاز فرایند این کنگره چهار شهید غریب دیگر استان شناسایی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در این نشست با اشاره به جای خالی کنگره شهدای امدادگر در کشور، گفت: امروز تکلیف ما به عنوان مسوولان نظام، برنامه‌ریزی دقیق و موثر برای تبیین اهداف و آرمان‌های شهداست.

حکمت الله هاشمی بشر دوستی و حمایت از سلامت عموم مردم را رسالت مهم و اصلی هلال احمر خواند و اظهار داشت: امروز نیز جمعیت هلال احمر تمام امکانات خود را بسیج کرده است تا این اهداف محقق شود.

وی شمار شهدای امدادگر استان را ۳۲ شهید عنوان کرد و افزود: ۲۲ نفر از این شهدا مربوط به دوران دفاع مقدس، هشت شهید سلامت و ۲ نفر شهید خدمت هستند.

هاشمی تطبیق عملکرد هلال احمر با سیره و وصایای امام راحل و احصای نقاط ضعف و قوت و همچنین شناسایی شهدای امدادگر را از دیگر اهداف برگزاری این کنگره بیان کرد.

کنگره شهدای امدادگر دفاع مقدس و مقاومت ۱۰ خرداد ماه جاری در سالن هلال احمر زنجان برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha