اقدامات زیرساختی رییس جمهور شهید در خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی؛ اخذ مجوز ماده ۲۳ برای طرح آبرسانی سرانی، اجرای طرح پساب پتروشیمی، جهاد آبرسانی و توسعه بخش زیرساختی و بهداشتی را مهمترین اقدامات رییس جمهور شهید در استان عنوان کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از کانال اطلاع رسانی استانداری خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در محل استانداری، گفت: اقدامات زیرساختی انجام شده دولت آیت الله رییسی در استان بی نظیر است.

وی افزود: رییس جمهور شهید با دقت نظر ویژه مشکلات هر یک از استان ها را با نشست هایی مشترک با استانداران و فرمانداران تا حصول نتیجه لازم مورد توجه داشتند.

استاندار خراسان شمالی روحیه مردمی و خستگی ناپذیر بودن و حضور میدانی در بین مردم را از ویژگی های برجسته رییس جمهور شهید عنوان کرد و گفت: نشست ها و پیگیری خواسته های ایران در عرصه بین المللی و سیاست خارجی توسط رئیس جمهور و وزیر امور خارجه بی نظیر بود و باعث اقتدار نظام در جهان شد.

وی افزود: حذف ارز ترجیحی که براساس نظر کارشناسی اقتصاددانان باید اصلاح می شد با شجاعت آیت الله رییسی انجام شد و با حذف آن اگرچه گرانی هایی را به همراه داشت، اما به پروژه های زیرساختی و عمرانی رونق بخشید.

استاندار خراسان‌شمالی با اشاره به برخی از طرح های بر زمین مانده که در دولت سیزدهم به نتیجه رسید، گفت: سد «گلمندره» با اختصاص ۶ هزار میلیارد ریال و اختصاص بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای سد «بیدواز» در دولت رییسی به آبگیری رسید و از وقایع سیل بردگی جلوگیری شد.

وی ادامه داد: شیروان از جمله شهرستان هایی است که با مشکل کم آبی در بخش خانگی و کشاورزی رنج می برد با حفر چاه مشکل آب شرب این شهرستان در دولت سیزدهم برطرف شد.

حسین نژاد با اشاره به اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در جهاد آبرسانی، افزود: امسال با اختصاص۵۰۰ میلیارد ریال طرح آبرسانی «پلنگ دره» بجنورد به بهره برداری می رسد و مردم مرکز خراسان شمالی طعم گوارای آب را خواهند چشید.

وی بیان کرد: انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی از دیگر طرح های بزرگی بود که در این دولت در حال تکمیل شدن است و این واحد بزرگ صنعتی که در گذشته از آب چاه های زیرزمینی استفاده می کرد اینک با تصفیه پساب از آب بجنورد بهره مند می شود.

استاندار خراسان شمالی به توسعه بخش های زیرساختی استان نیز اشاره کرد و گفت: در شاخص راه‌های روستایی نسبت به میانگین کشوری ۱۲ درصد عقب بودیم اما اکنون با اقدامات دولت سیزدهم این شاخص چهار درصد ارتقا یافت.

وی با بیان ۱۲۷ هزار میلیارد ریال مصوبه سفر رئیس جمهور شهید در استان بود، گفت: مجموع مصوبات سفر رئیس جمهور با اختصاص ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای انتقال طرح پساب به پتروشیمی به بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال می رسد که نسبت به سایر استان ها و در نوع خود بی نظیر است.

حسین نژاد اظهارداشت: اکنون ۱۰۰هزار مترمربع پروژه در حوزه فضای بهداشت و درمان آماده بهره برداری و ۲۰۰ هزار مترمربع در حال ساخت در استان وجود دارد و در سایر حوزه ها اقدامات شاخصی در استان صورت گرفت که از برکات رئیس جمهور شهید بود.

حسین نژاد افزود: اعلام عزای عمومی به مناسبت شهادت رئیس جمهور در بسیاری از کشورهای جهان که بالاترین مرتبه همدردی است، نشان از حضور قوی نظام جمهوری اسلامی و با تاسی از تلاش و روابط رییس جمهور شهید در عرصه بین‌المللی است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، شامل هشت شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، راز و جرگلان، فاروج، جاجرم و گرمه است.

خراسان شمالی در سال ۸۳، پس از تقسیم استان خراسان به سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در جغرافیای سیاسی کشور پدیدار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha