دستگاه های اجرایی یک درصد اعتبار حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خود را تخصیص دهند

کرمانشاه- ایرنا- معاون سیاسی, امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه از دستگاه های اجرایی استان که تاکنون اعتبار یک درصد توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سال گذشته خود را اختصاص نداده اند خواست هرچه زودتر اقدام کنند و در غیر این صورت از اعتبارات استانی آنها توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی یکجا کم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ علی شعبانی عصر یکشنبه در اولین جلسه شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان که در سرسرای شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ به ایثار و فداکاری خانواده شهدا و ایثارگران در پی شهادت فرزندان و پدران آنها اشاره کرد و افزود: همه ما مدیون خون شهدا و ایثارگران خانواده آنها هستیم.

وی با اشاره به نحوه زندگی برخی از خانواده شهدا که با وجود داشتن فرزند کوچک برای دفاع از کشور جان فدایی کردند بیان کرد؛ وظیفه شرعی و ملی ما است که به خانواده شهدا خدمت کنیم و به همین خاطر اصلا پذیرفته نیست اعتبار توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در اولویت قرار ندهیم.

شعبانی در ادامه گفت: الان نوجوانان و جوانان ما هیچ از زحمت ، فداکاری، بمباران و جنگ و دفاع مقدس نمی دانند لذا در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید بسیار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به کارنامه درخشان رییس جمهور شهید در همه حوزه ها؛ از دستگاه های اجرایی خواست این موضوع را به اطلاع مردم برسانند و تبیین کنند.

کنگره شهدای غریب در استان کرمانشاه برگزار می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز در این جلسه مهمترین برنامه این نهاد را برگزاری کنگره شهدای غریب در اسارات، برگزاری مراسم های متعدد شهادت رییس جمهور شهید در سطح استان تا چهلم این شهید و اجرای برنامه طرح سپاس و دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد.

خسرو شهیدی در بخش دیگری از سخنان خود؛ توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از مهمترین برنامه های بنیاد شهید اعلام کرد و افزود: همه دستگاه های اجرایی طبق قانون موظف به هم افزایی در توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و باید گزارش فعالیت خود را در این حوزه به بنیاد شهید ارسال کنند.

وی بیان کرد: در سال گذشته از ۵۰ دستگاه و نهاد اجرایی استان فقط تعدد ۲۵ اداره عملکرد خود را در حوزه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اعتبار بیش از ۳۲ میلیارد ریال گزارش کرده اند و نصف دیگر با وجود مکاتبه مکرر هنوز گزارشی ارائه نکرده اند.

شهیدی در ادامه از دستگاه های اجرایی خواست در حوزه فعالیت توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به انجام کارهای فرهنگی نوآورانه و جدید روی بیاورند و مثل سالیان گذشته به تکرار برخی کارهای روزمره نپردازند.

کرمانشاه ۹ هزار و ۸۰۰ شهید دارد

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در هشت سال دفاع مقدس به صورت مستقیم درگیر جنگ با رژیم بعثی عراق بود.

مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۱۹ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، یکهزار و ۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه نخست زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر پایداری مردم این دیار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha