رانندگان اتوبوس تحت پایش بازرسان نامحسوس پلیس راه کرمان قرار دارند

کرمان - ابرنا - رییس پلیس راه شمال استان کرمان از همراه شدن ماموران کنترل نامحسوس پلیس راه با اتوبوس های مسافربری به منظور پایش رفتار رانندگان و پیشگیری از تخلفات حادثه ساز خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس کرمان سرهنگ علی رضایی روز یکشنبه با اشاره به افزایش مسافرت ها در ایام پایان مدارس و در پیش بودن فصل تابستان گفت: با توجه به اینکه رانندگان و کمک راننده ها مهمترین نقش را در حفظ جان مسافران بر عهده دارند و مسافت های طولانی را طی می کنند، مهارت این افراد و همچنین کنترل رفتارهای ترافیکی آنان بسیار حائز اهمیت بوده و به همین جهت کنترل ناوگان عمومی حمل مسافر به صورت ویژه در دستور کار پلیس راه قرار دارد.

وی افزود: در این راستا ماموران کنترل نامحسوس با حضور شبانه روزی در محورها و همچنین با حضور در جمع مسافران در قالب یک مسافر معمولی، اتوبوس مورد نظر را تا مقصد همراهی می کنند و پس از رسیدن به مقصد ضمن معرفی خود به عنوان بازرس نامحسوس پلیس راه، همه تخلفات راننده را ثبت و برابر مقررات با رانندگان متخلف برخورد می کنند.

رییس پلیس راه شمال استان کرمان هدف از این طرح را جلوگیری از حوادث رانندگی و حفظ جان مسافران عنوان و بیان کرد: در این رابطه از مسافران ناوگان مسافربری نیز می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی راننده، مراتب را سریعا با ذکر موقعیت و نوع تخلف به ۱۱۰ یا به ماموران پلیس راه مستقر در مسیر گزارش دهند تا ضمن برخورد به موقع با راننده متخلف از ادامه مسیر برای پیشگیری از حوادث رانندگی جلوگیری شود.

کلاهبرداری ۱۹۰ میلیونی خرید اینترنتی تلویزیون

در خبری دیگر از مجموعه انتظامی استان، جانشین پلیس فتا استان با اشاره به کلاهبرداری ۱۹۰ میلیون ریالی خرید تلویزیون در فضای مجازی از همگان خواست از واریز وجه پیش از اطمینان از اصالت سایت و درگاه بانکی خودداری کنند.

سرهنگ عمار قهاری گفت: در پی مراجعه یک شهروند به پلیس فتا و ارائه شکایتی مبنی بر کلاهبرداری از وی در زمان خرید اینترنتی، مشخص شد این فرد به قصد خرید تلویزیون به یک سایت فروش اینترنتی کالا مراجعه و مبلغ ۱۹۰ میلیون ریال واریز کرده اما پس از گذشت چند روز هیچ کالایی برای وی ارسال نشده است.

وی بیان کرد: در این راستا با بررسی های تخصصی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد عامل توزیع کالا در این سایت در وقوع این کلاهبرداری نقش داشته که در ادامه این فرد شناسایی و پس از محرز شدن جرم وی، پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

جانشین پلیس فتا استان وجه اشتراک اکثر پرونده های کلاهبرداری اینترنتی را اعتماد بی جا و عدم آگاهی مردم در استفاده از فضای مجازی و روش صحیح خرید اینترنتی برشمرد و به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید اینترنتی به نماد اعتماد الکترونیک دقت کرده و خرید خود را به صورت پرداخت در محل سفارش دهند.

جمع آوری ۵۰ معتاد متجاهر در سیرجان

فرمانده انتظامی سیرجان گفت: مرحله پنجم طرح آرامش در شهر طی ۷۲ ساعت گذشته اجراء و در این خصوص پنح خرده فروش مواد مخدر دستگیر و ۵۰ معتاد متجاهر جمع آوری شدند.

سرهنگ جواد خواجه پور گفت: با توجه به اجرای طرح ارتقای امنیت در پارک ها و تفرجگاه ها ماموران انتظامی مرحله پنجم طرح آرامش در شهر را طی ۷۲ ساعت گذشته در سطح شهرستان اجرا کردند.

وی ادامه داد: در این طرح هفت خرده فروش و توزیع کننده و قاچاقچی مواد مخدر دستگیر، ۵۰ معتاد متجاهر جمع آوری، بیش از پنج کیلو مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف، ۲ مغازه محل توزیع مواد مخدر پلمپ و پنج دستگاه خودروی قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر توقیف شد.

فرمانده انتظامی سیرجان با بیان اینکه اجرای این طرح مورد رضایت اهالی محله های مختلف شهر قرار گرفته و مراتب تقدیر آنان از پلیس را به همراه داشته است، افزود: اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت مستمر و با جدیت ادامه خواهد داشت.

اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در رفسنجان

جانشین انتظامی رفسنجان هم از جمع آوری ۸۲ معتاد متجاهر در طرح جمع آوری معتادان و پاکسازی نقاط جرم خیز این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدرضا سادات حسینی بیان کرد: در راستای جمع آوری معتادان متجاهر و با شناسایی محله های مورد نظر ۸۲ معتاد متجاهر در سطح شهرستان جمع آوری و ضمن هماهنگی قضایی، برای سیر مراحل درمان به مراکز بازپروری و ترک اعتیاد معرفی شدند.

وی افزود: از دیگر دستاوردهای این طرح دستگیری چهار قاچاقچی، ۱۰ خرده فروش و کشف ۳۷ کیلو انواع مواد مخدر است.

جانشین انتظامی رفسنجان خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی و محله محور در نقاط هدف شهرستان عملیاتی خواهد شد تا عده ای هنجارشکن آسایش شهروندان را خدشه دار نکنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha