۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۵۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85490279
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفع تنش آبی ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت خواف

۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۵۸
کد خبر: 85490279
رفع تنش آبی ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت خواف

خواف - ایرنا - مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان مرزی خواف استان خراسان رضوی گفت: تنش آبی ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت این شهرستان با حفر و بهره‌برداری از یک حلقه چاه آب شرب در بخش سنگان رفع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن چهکندی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود:‌ با حفر یک حلقه چاه آب شرب در بخش سنگان، آب استحصالی در کمترین زمان ممکن با اجرای خط انتقال به طول ۶ کیلومتر به مخزن تازه احداث ۲ هزار مترمکعبی منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ این چاه با عمق ۲۰۰ متر و توان آبدهی ۳۵ لیتر بر ثانیه به منظور بهبود وضعیت آب شرب شهر مرزی سنگان و روستای برآباد به عنوان بزرگترین روستای شهرستان خواف حفر و با این اقدام کسری آب بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ مشترک این مناطق مرتفع شده است.

انجام بیش از ۵۲ هزار آزمایش سلامت آب شرب در خواف

مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: ۵۲ هزار و ۳۷۶ مورد آزمایش برای بررسی سلامت و بهداشت آب شرب در مناطق شهری و روستایی این شهرستان مرزی طی سال گذشته انجام شد.

چهکندی اظهار کرد: این تعداد شامل ۵۰ هزار و ۷۸۴ آزمون کلرسنجی، هزار و ۱۷۸ مورد آزمون میکروبی شبکه توزیع، ۲۸۴ مورد آزمون میکروبی مخزن و ۱۳۰ نمونه آزمون از منابع تامین آب است.

به گزارش ایرنا، از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

بخش سنگان در ۲۴ کیلومتری جنوب شرقی مرکز شهرستان خواف واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha