چایپاره با ۱۷ میلی‌متر پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی شد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: شهرستان چایپاره با ۱۷ میلی‌متر نزولات آسمانی، بیشترین بارش ۲۴ ساعت گذشته در استان را به خود اختصاص داد.

مهدی صابری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارش های بهاری ادامه دار بوده و نقاط شمالی بیشتر تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار دارد.

وی ادامه داد: بارش های پراکنده تا روز چهارشنبه ۹ خرداد ماه در استان ادامه دارد و لازم است شهروندان به توصیه های هواشناسی توجه داشته باشند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش دمای هوای استان در روزهای پیش رو بیان کرد: از اواخر هفته جاری سامانه بارشی تضعیف و از شدت ناپایداری های موجود کاسته خواهد شد.

وی اظهار کرد: به سبب رطوبت موجود در سطح جو در ساعت های بعد از ظهر رشد ابرها و رگبارهای پراکنده پیش بینی می شود.

چایپاره با ۱۷ میلی‌متر پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی شد

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق آمارهای ایستگاههای باران سنجی در ۱۰ روز گذشته چایپاره با ثبت ۴۹ میلی متر بارندگی، پربارش ترین شهر استان بود و بعد از آن، پیرانشهر با ۴۴ میلی متر، ارومیه با ۳۷، شاهین دژ با ۲۵، شوط، ماکو و چالدران با ۲۴، مهاباد و نقده با ۲۳ میلی متر قرار داشتند.

صابری افزود: در این مدت همچنین شاهد بارش ۲۲ میلی متری در خوی و بوکان، ۲۱ میلی متری در میاندوآب و ۲۰ میلی متری در سلماس بودیم؛ در سایر شهرهای استان هم بارش هایی بین ۱۰ تا ۲۰ میلی‌متر ثبت شده است.

به گزارش ایرنا آذبایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است بیشتر ایام سال این استان شاهد بارشهایی است که اغلب ماهیت رگباری دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha