۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85490911
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار اصله نهال در بروجرد غرس شد

۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶
کد خبر: 85490911
۲ هزار اصله نهال در بروجرد غرس شد

بروجرد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد گفت: ۲ هزار اصله درخت بلوط، بنه، انار وحشی و سایر گونه ها در تپه شهدا(چغا) بروجرد غرس شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یحیی کریمی روز دوشنبه در پویش مردمی کاشت درخت بلوط که در محل تپه چغای بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: در فاز اول کاشت درختان بومی جنگلی شهرستان در تپه شهدا به مساحت چهار هکتار کشت شد.

وی با تاکید بر گسترش درختان جنگلی در بروجرد بیان کرد: در گام‌های بعدی غیر از درختان سوزنی برگ شاهد کاشت درختان بومی و جنگلی که سازگاری با آب و هوایی بروجرد دارند در این شهرستان گسترش داده خواهد شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد با اشاره به اینکه این شهرستان دارای پوشش جنگلی پایینی است، اضافه کرد: برای جبران این کمبود اقداماتی انجام شده از جمله اینکه چند ماه قبل پنج هزار اصله نهال جنگلی در پادگان ۲۴ بعثت نیروی زمینی سپاه غرس و امروز نیز در دامنه تپه شهدا نهال بلوط غرس شد.

وی با تاکید بر رعایت نکات موثر در نگهداری و کاشت این نهال‌ها ادامه داد: اصلی‌ترین نکته در مورد این نهال‌ها نگهداری از آنها است که باید به آبیاری آنها به خصوص در فصل گرما توجه شود.

کریمی یادآور شد: تقویت پوشش گیاهی یکی از اقدامات منابع طبیعی برای حفاظت از خاک و منابع طبیعی است که علاوه بر گسترش فضای سبز در نگه داشتن بافت خاک و جلوگیری از زمین به هنگام وقوع سیلاب ها نقش موثری دارد.

شهرستان بروجرد دارای بیش از ۹۶ هزار هکتار اراضی منابع طبیعی است که بیشتر آن مرتع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha