زمینه آزادی چهار زندانی جرایم غیرعمد در سیستان و بلوچستان فراهم شد

زاهدان- ایرنا- رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: چهار زندانی جرایم غیرعمد در استان به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی موحدی راد روز دوشنبه در دومین جلسه هیات امنا نمایندگی ستاد مردمی دیه سیستان و بلوچستان بیان کرد: زمینه آزادی چهار زندانی جرایم غیرعمد با بدهی مالی بیش از ۱۳۲ میلیارد ریال فراهم و به کانون گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

وی افزود: رقم بدهی این زندانیان بیش از ۱۳۲ میلیارد ریال بود که با قبولی دادخواست اعسار، گذشت شاکیان و از منابع ستاد مردمی دیه شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانکی زمینه آزادی این مددجویان و بازگشت آن‌ها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان ادامه داد: از بدهی مذکور ۱۲۴ میلیارد و ۷۷۷ میلیون و ۵۳۶ هزارو ۵۵۲ ریال آورده خود مددجویان و ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال کمک ستاد دیه استان و کشور و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال گذشت شکات بوده است.

وی با تشریح نوع محکومیت مددجویان جرایم غیرعمد آزاد شده در سیستان و بلوچستان، گفت: از این تعداد ۲ مددجو مربوط به محکومان مالی و ۲ نفر محکوم به پرداخت مهریه، بودند.

حجت الاسلام موحدی راد بیان کرد: با اقداماتی که در راستای فرهنگ‌سازی در سال‌های اخیر با مشارکت رسانه‌ها و مردم در سطح سیستان و بلوچستان انجام شد، شاهد کاهش چشمگیر ورود زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی به زندان‌ها هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha