۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85490974
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

۱۲۴ هزار نفر در گیلان تحت پوشش بیمه حرف و مشاغل آزادند

رشت - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: افزون بر ۱۲۴ هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد هستند که حدود نیمی از آنها را کارفرمایان تشکل می‌دهند.

کیوان مرتضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حدود چهار هزار کارفرمای صنفی در قالب لیست حق بیمه تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان هستند.

وی با بیان اینکه امکان بیمه‌ کارفرمایان از طریق لیست حق بیمه کارگاه آنان فراهم است و فرآیند اداری انجام این کار روان‌سازی و تسهیل شده است، افزود: بر این اساس کارفرمایان در گیلان هنگام ارائه لیست حق بیمه‌ ماهانه نیروهایشان می‌توانند اسم خود را نیز در لیست بیمه قرار دهند؛ نرخ حق بیمه برای کارفرمایان ۲۷ درصد است ضمن اینکه شرایط قرارداد مشاغل آزاد نیز برای آنان فراهم می‌باشد.

وی بیان کرد: بسیاری از کارفرمایان سالیان سال بیمه کارگران خود را پرداخت می‌کنند اما از بیمه پردازی خود غافل می‌شوند که اکنون این فرصت خوب برای پوشش بیمه ای فراهم است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان اضافه کرد: کارفرمایان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شعب یا کارگزاری‌های تامین اجتماعی شهرستان‌های مختلف گیلان مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: کارفرمایان طبق قانون کار موظفند بیمه تمامی کارکنان و کارگران خود را که با آنان رابطه حقوقی دارند؛ پرداخت کنند اما بیمه کارفرمایان و پرداخت حق بیمه آنان اختیاری است.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان بیان کرد: توسعه و گسترش پوشش‌ بیمه‌ای اقشار مختلف جامعه و شناسایی گروه‌های هدف فاقد بیمه از وظایف سازمان تامین اجتماعی است.

یک میلیون و ۳۸۰ هزار نفر در گیلان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

۴۳ هزار و ۱۰۰ کارگاه در گیلان دارای بیمه شده هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha