۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85491033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه اصفهان: کاهش جمعیت کشور سبب تسلط دشمن می‌شود

اصفهان – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: هر کشوری که جوانان و جمعیت آن اندک باشد، بدست دشمن می‌افتد بویژه کشور ما که همواره در برابر دشمنانش ایستاده است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد روز دوشنبه در دیدار اعضای «ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اصفهان»، با اشاره به دلایل افراد در ازدواج نکردن و کاهش فرزندآوری افزود: این موضوع جهات مختلف دارد که یکی از آن دلایل فقر است و در قرآن کریم نیز دلیل عمده این امر فقر و توهم فقر عنوان شده است.

وی، با اشاره بر وعده الهی در بی نیاز کردن انسان پس از ازدواج تصریح کرد: بی‌نیاز کردن به معنای آن است که خداوند به اندازه کفایت به انسان، معاش و روزی می‌دهد.

امام جمعه اصفهان، نعمت فرزندآوری را بالاترین لذت دانست و گفت: برخی خود را از این لذت محروم می کنند، در حالی که نمی‌دانند نعمتی بالاتر از پدر و مادر شدن نیست و لذتی که در داشتن فرزند است در امر دیگری نیست.

وی، همچنین به لزوم داشتن فرزند دوم و سوم در خانواده اشاره کرد و افزود: باید به مردم این مساله را فهماند که تک فرزندی به ضرر آنهاست.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد یکی دیگر از دلایل کاهش نرخ ازدواج را مهریه‌های سنگین عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از مسائلی که باید در باره آنها اطلاع رسانی شود این است که سقط و طلاق ضرر دارد و باید بویژه حرمت سقط جنین را برای مردم بیان کرد و اگر دین محکم باشد، مساله ازدواج و فرزندآوری نیز حل می‌شود.

وی با تاکید بر حفظ و نشر آیات موضوعی قرآن کریم بویژه در زمینه ازدواج و فرزندآوری تصریح کرد: باید این آیات را بویژه در مساله جمعیت، ازدواج و فرزندآوری برای مردم بیان و یادآوری کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان نیز در این جلسه، گزارشی از عملکرد ستاد جوانی جمعیت استان ارائه کرد و گفت: پس از تصویب قانون جوانی جمعیت و ابلاغ آن به استانداری‌ها، ستاد ویژه‌ای تشکیل شده که تاکنون حدود ۱۲ جلسه داشته است.

مرضیه استکی افزود: جلسات این ستاد هر ماه در تمام فرمانداری‌ها تشکیل می شود و در آنها مشکلاتی که در زمینه فرزندآوری وجود دارد، مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان همچنین به تشکیل «هیات اندیشه‌ورز» در حوزه جمعیت اشاره کرد و گفت: این هیات به این موضوع رسید که هر شهرستان در زمینه جمعیت چه مشکلاتی دارد که باید احصاء و مشخص شود و این ستاد تاکنون به سه مساله مهم در باره جمعیت استان دست یافته است.

وی، ازدواج، ناباروری و سقط جنین را سه مساله شنناسایی شده حوزه جمعیت در استان عنوان کرد و گفت: در بین این سه موضوع، مشکل عمده در زمینه ازدواج است که در زیرمجموعه آن مسائلی مانند بالا رفتن سن ازدواج، کاهش نرخ ازدواج، افزایش نرخ طلاق، فاصله بین ازدواج و فرزندآوری و فاصله فرزندان اول تا دوم از موضوعات مطرح در شهرستان‌های استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha