واحدهای صنعتی آلاینده بهارستان در لیست پرداخت عوارض قرار خواهند گرفت

بهارستان - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان گفت: واحدهای آلاینده زیست محیطی در صورت بی توجهی به اخطاریه های ابلاغی، در لیست واحدهای آلاینده به منظور پرداخت عوارض آلایندگی قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایرنا، محمد علی جودکی روز دوشنبه در تشریح این خبر، اظهار داشت: این اداره به منظور پایش عملکرد محیط زیستی واحدهای مستقر در حوزه استحفاظی خود، ضمن گشت و پایش های صورت گرفته، از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به شش مورد نمونه برداری شیمیایی و میکروبی آب های سطحی شهرستان و ۱۴ مورد نمونه برداری خروجی فاضلاب و پساب واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی طی فصل بهار اقدام کرده است.

وی افزود: هفت واحد آبکاری، دو واحد غذایی، دو واحد خدماتی، دو واحد فلزی و یک واحد دامداری از جمله این واحدها هستند که مورد بررسی قرار گرفته اند.

جودکی در ادامه با بیان اینکه پارامترهای شیمیایی، میکروبی و فلزات سنگین احتمالی موجود در این نمونه ها توسط آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران آنالیز شد، اضافه کرد: با توجه به مغایرت نتایج شش نمونه با استانداردهای ملاک عمل، برای واحدهای آلاینده جهت اصلاح عملکرد، اخطاریه زیست محیطی صادر و ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای نمونه برداری های دوره ای و سرزده و ابلاغ اخطاریه ها به واحدهای متخلف در راستای جلوگیری از ادامه روند آلایندگی صورت می گیرد، در خصوص اقدامات بازدارنده این اداره به منظور کنترل و رفع آلایندگی، تصریح کرد: در صورت بی توجهی این واحدها به اخطاریه های ابلاغی و نداشتن اقدام مثبت جهت بهبود عملکرد محیط زیستی، علاوه بر برخوردهای قانونی و حقوقی، نام آنها در لیست واحدهای آلاینده دوره اول سال جاری و به منظور پرداخت عوارض آلایندگی قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان در پایان، اذعان داشت: به منظور بررسی وضعیت کیفی سه رودخانه فصلی شهرستان، شش مورد نمونه برداری شیمیایی و میکروبی از آنها در هفته جاری به عمل آمد که به منظور سنجش پارامترهای محیط زیستی به آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ارسال شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha