۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85491147
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برنامه ریزی برای توسعه پرواربندی گوساله در کشور از طریق واردات دام زنده

اهواز-ایرنا- رئیس شورای تامین کننده دام زنده کشور با تاکید بر اینکه توسعه پرواربندی گوساله از طریق واردات دام زنده در حال برنامه ریزی است گفت: علاوه بر این نیز واردات ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز به کشور برای تنظیم بازار در دستور کار است که از این میزان، ۳۰ هزار تن گوشت گرم و بقیه منجمد است.

به گزارش ایرنا، منصور پوریان روز دوشنبه در نشست کمیسیون آب، کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی اهواز در محل این نهاد به اقدامات انجام شده در راستای کمک به تولید گوشت اشاره و اظهارکرد: استان خوزستان سومین استانی است که بیشترین حجم گوشت توزیع شده را در ماه‌های اخیر به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: امسال با برنامه‌ریزی انجام شده قرار است از طریق تامین ارز تالار دوم (تالار دوم ارزی، بازار ارز آزاد است که توسط عرضه و تقاضای بازار تعیین می‌شود) دام زنده وارد کنیم تا از این امتیاز برای توسعه پرواربندی گوساله استفاده شود.

رئیس شورای تامین‌کننده دام زنده گفت: تولید گوساله در خوزستان مانند ۹ استان دیگر کشور منفی است که باید برای رفع این مشکل تلاش بیشتری صورت گیرد.

پوریان تامین گوشت برای تنظیم بازار را یکی از دغدغه‌های موجود دانست و گفت: اسفندماه سال گذشته بیشترین حجم گوشت در روستاهای دورافتاده توزیع شد.

۱۸ هزار تن گوشت قرمز در کشور توزیع شد

پوریان خاطرنشان کرد: از اسفندماه ۱۸ هزار تن گوشت در کشور توزیع شد که بیشترین میزان در سطح روستاها بوده است.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی پس از تامین ذخایر گوشت و اشباع شدن بازار، روی مکانیزم قیمت ورود کرده تا قیمت گوشت قرمز به قیمت منطقی برسد.

جمعیت دام گوسفندی کشور ۷۱ میلیون راس است

رئیس شورای تامین کننده دام زنده تاکید کرد: جمعیت دام گوسفندی کشور در حال حاضر ۷۱ میلیون راس است که با توجه به زایش بهاره این تعداد به حدود ۷۳ میلیون راس خواهد رسید.

پوریان اظهارکرد: از این جمعیت، ۴۰ میلیون راس دام مولد و حدود ۳۲ میلیون راس دام زیر ۲ ساله است.

وی تصریح کرد: خوزستان در سالهای اخیر به عنوان یکی از استان‌های پیش‌رو در صادرات دام زنده مطرح بوده ولی به علت مشکلات ایجاد شده جلوی صادرات گرفته شد.

رئیس شورای تامین کننده دام زنده ادامه داد: می‌توان از ترانزیت به عنوان یک موقعیت مطلوب برای صادرات به کشورهای همسایه استفاده کرد.

وی به کاهش قیمت گوشت منجمد گوساله طی ۲ هفته گذشته اشاره و بیان کرد: با توجه به افزایش واردات، طی روزهای آینده شاهد واردات گوشت گرم از ارمنستان، آفریقای جنوبی، رومانی، گرجستان، استرالیا خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، باتوجه به توزیع روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن گوشت گرم در بازار؛ پیش بینی می شود که استمرار افزایش حجم عرضه گوشت‌های وارداتی در کنار تولید داخل منجر به رقابتی شدن بازار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha