بیش از ۹۰ درصد کودهای کشاورزی در داخل تولید می‌شود

همدان - ایرنا- مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: بیش از ۹۰ درصد کودهای توزیعی در سراسر در کشور تولید داخل است و کمتر از ۱۰ درصد آن از خارج از کشور تهیه می شود.

محمد مهدی سعیدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در حاشیه همایش آموزشی ، ترویجی و معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، هدف از برگزاری این همایش را معرفی شرکت های جدید تولید کننده کودهای کشاورزی به بهره برداران و کشاورزان دانست.

وی ادامه داد: با برگزاری این همایش کود استاندارد باکیفیت و بدون واسطه در اختیار کشاورزی و کارگزار قرار می گیرد که با توجه به نوع محصول و گیاه بتواند مورد استفاده کشاورزان قرار گیرد.

مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور، برگزاری اینگونه همایش در طول سال را ضروری دانست و تاکید کرد: کشاورزان قبل از اینکه بخواهند از کود استفاده کنند باید خاک مزارع خود را توسط آزمایشگاه بررسی و ارزیابی کنند که خاک شان چه نوع نیاز به مواد آلی دارد و بر اساس آن بتوانند کود مناسب را تهیه و نسبت به غنی سازی خاک اقدام کنند.

وی در باره ارزیابی از وضعیت و غنای خاک کشور گفت: بر اساس مناطق مختلف، برخی از خاک های کشور فقر اوره ، پتاس و فسفات و یا فقر ریز مغذی دارند که بر اساس مناطق مختلف این نیازها متفاوت است.

سعیدی با بیان اینکه شرکت خدمات حمایتی کشور مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی است، یاد آور شد: سالانه سه میلیون تن کود کشاورزی از طریق این شرکت در کشور توزیع می شود.

فعالیت ۱۰ شرکت دانش بنیان در زمینه تولید کود

مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور افزود: بیش از ۱۰ شرکت دانش بنیان در زمینه تولید کود فعالیت می کنند.

وی درباره آثار احتمالی مصرف کود در کشاورزی گفت: اگر نهاده کشاورزی بصورت درست و باتوجه به آنالیز خاک توزیع شود، هیچ ضرری برای انسان ندارد بلکه باعث افزایش محصول تولیدی و امنیت غذایی می شود.

سعیدی بیان کرد: سه هزار و ۵۰۰ کارگزار فعال در زمینه توزیع کود در کشور وجود دارد که شرکت های تولید کننده می تواند از طریق این کارگزاران کودهای تولید شده را توزیع کنند.

همایش آموزشی ترویجی و معرفی جدیدترین محصولات کودی تولیدی در استان همدان با حضور ۲۲ تولیدکنندگان کودهای کشاورزی در همدان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha