۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۱۰
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85491279
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصفهان برای ساخت هتل از سرمایه‌گذاران چینی استقبال می‌کند

اصفهان-ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: با توجه به معافیت‌های مالیاتی برای ساخت هتل در استان، آماده ارائه هرگونه تضمین در باره حمایت از سرمایه‌گذاران چینی در حوزه گردشگری هستیم.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، امیر کرم‌زاده روز دوشنبه در دیدار با نائب رئیس حزب کمونیست جمهوری خلق چین در استان«گنسو» و هیات همراه که به اصفهان سفر کرده‌اند، افزود: استان ما در راستای اهداف خود برای رسیدن به توسعه پایدار گردشگری، حداقل نیازمند ۲۰۰ هتل جدید است.

وی اضافه کرد:: با برقراری پرواز مستقیم میان گنسو و اصفهان، می‌توان کمک شایان توجهی به توسعه گردشگری ۲ استان کرد.

کرم‌زاده همچنین بر آمادگی برای عقد خواهرخواندگی میان ۲ شهر گنسو و اصفهان تأکید کرد و گفت: اصفهان بعنوان هفتمین استان پهناور ایران با داشتن بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی، ۲ هزار اثر تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی و ۱۷ اثر جهانی، از ظرفیت مناسبی در راستای توسعه گردشگری بویژه با استان تاریخی گنسو برخوردار است.

اصفهان هم‌اکنون با ۱۶ شهر جهان خواهرخوانده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به قرارداد همکاری‌های ۲۵ ساله میان ایران و چین، این امکان وجود دارد تا فرصت‌های گردشگری را بویژه به فعالان گردشگری ارائه کرد تا بتوان از این طریق به توسعه ارتباطات دو استان یاری‌ رساند.

وی افزود: با توجه به حجم ارتباطات میان چین و اصفهان آماده همکاری از طریق مدیریت عالی کشور و استان در جهت ایجاد کنسولگری چین در اصفهان هستیم.

همچنین نایب‌ رئیس حزب کمونیست جمهوری خلق چین در استان گنسو نیز در این دیدار گفت: در جلسات دولتی در چین بطور داوطلبانه اصفهان را بعنوان مقصد سفر خود انتخاب کردیم زیرا بر اساس گزارش‌ها دریافتیم که اصفهان نقش مهمی در توسعه تاریخ ایران داشته است.

جو تیانکانگ افزود: با خرسندی ضمن انتقال پیشنهادهای مقامات میراث فرهنگی استان اصفهان به دولتمردان چین، آماده توسعه همکاری‌های ۲ کشور هستیم.

وی گفت: پیشینه ارتباطات میان دو کشور چین و ایران بر اساس جاده ابریشم به حدود چهار هزار سال قبل می‌رسد.

تیانکانگ افزود: شواهد تاریخی حاکیست که دو شهر گنسو و اصفهان، نقش مهمی در مبادلات فرهنگی و اقتصادی دو ملت ایران و چین داشته‌اند.

نماینده عالی دولت چین در استان گنسو گفت: با توجه به پیشینه تاریخی استان گنسو، از این به بعد نمایشگاه بین‌المللی گردشگری چین در استان گنسو برگزار می‌شود، لذا افتخار می کنیم که در سال ۲۰۲۴ میزبان اصفهان در این نمایشگاه باشیم.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی(یک هزار و ۹۴۰ اثر ملی و ۱۵ اثر ثبت جهانی) و افزون بر ۶۰۰ خانه تاریخی و جاذبه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی در کانون توجه گردشگران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha