صنایع بزرگ کشور نیازمند توسعه فناوری هستند 

تبریز- ایرنا- دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به ارجاع چالش‌های صنایع بزرگ کشور به این ستاد، تاکید کرد: صنایع بزرگ کشور نیازمند توسعه فناوری هستند.

به گزارش ایرنا، مصطفی میلانی روز چهارشنبه در بازدید از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و دیدار با فناوران استان، اظهار کرد : ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری با توجه با ماهیت تخصص خود، ارتباط خوبی با شرکت‌های بزرگ کشور دارد.

وی افزود: این ستاد، نیازها و چالش‌های صنایع و شرکت‌های بزرگ کشور را دریافت و از طرح‌های پژوهشی و فناورانه در رفع این چالش‌ها نیز حمایت می‌کند.

وی با بیان این‌که این ستاد آماده دریافت و حمایت از طرح‌های پژوهشی است، گفت: مراکز پژوهشی، فناوری و دانشگاهی بسیاری می‌توانند در موضوعات مرتبط با ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری ارتباط داشته باشند.

میلانی در خصوص مراحل ارسال طرح‌های پژوهشی به معاونت علمی ریاست جمهوری، گفت: ابتدا طرح از سوی متقاضیان در سامانه معاونت علمی بارگذاری می‌شود، سپس در ستادهای مرتبط مورد داوری قرار می‌گیرد و در نهایت تبدیل به قرارداد بین معاونت و مجموعه مربوطه شده و به بانک معرفی می‌شود.

وی درخصوص نحوه حمایت از شرکت‌های فعال دانش بنیان نیز اظهارکرد: شرکت‌های دانش بنیان همواره طرح و ایده‌ای برای آینده دارند.

وی با بیان این‌که هدف اصلی ستاد، کمک به اشتغالزایی از طریق تسهیلات تبصره ۱۸ است، افزود: شرکت‌هایی که محصول مشخص دارند و در فکر توسعه بوده و نیازمند سرمایه درگردش هستد، می‌توانند طرحهای توسعه خود را به معاونت علمی ریاست جمهوری بفرستند تا پس از تایید از طریق تسهیلات تبصره ۱۸ مورد حمایت قرار بگیرند.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مهمترین نکته داوری طرح‌ها جهت اعطای تسهیلات، داشتن بیزینس پلن ( برنامه تجاری ) ، مشتری مشخص و حتی پیش نویس قراردادهای شرکت است.

به گزارش ایرنا، در این جلسه نمایندگان تعدادی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در ادامه با بیان نظرات خود بر تقویت ارتباط با ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری تاکید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha