۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85491373
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ادای احترام وزیر امور مذهبی پاکستان به رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ایران

اسلام‌آباد - ایرنا - وزیر امور مذهبی پاکستان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد شهادت آیت‌الله رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد را به ملت و دولت ایران تسلیت گفت.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، چودری سالک حسین امروز با حضور در سفارت ایران با رضا امیری مقدم سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان و جمعی از دیپلمات‌های ایرانی دیدار کرد.

وی مراتب تسلیت و همدردی خود را به سفیر ایران اعلام کرد و گفت: تمام مردم پاکستان در این برهه سخت و دشوار در کنار برادران و خواهران ایرانی خود ایستاده‌اند.

ادای احترام وزیر امور مذهبی پاکستان به رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ایران

وزیر امور مذهبی پاکستان با یادآوری سفر ماه گذشته شهید رئیسی به اسلام‌آباد و دیدار با هیات بلندپایه ایرانی، اظهار داشت: پاکستان دوست و برادر عزیز خود را از دست داد.

چودری سالک حسین در ادامه دفتر یادبود شهدای سانحه سقوط بالگرد در سفارت ایران را امضا کرد.

همچنین امروز راجا پرویز اشرف نماینده حزب مردم در مجلس پاکستان و رئیس سابق مجلس با حضور در سفارت ایران دفتر یادبود شهدای خدمت را امضا کرد.

ادای احترام وزیر امور مذهبی پاکستان به رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید ایران

آیت الله سید ابراهیم رئیسی که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

دولت پاکستان روز سه‌شنبه ۲۱ می (اول خرداد) در سوگ شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه، یک روز عزای ملی اعلام کرد. پرچم پاکستان در اسلام‌آباد و مراکز چهار ایالت این کشور به حالت نیمه برافراشته درآمد. دولت‌های ایالتی در سِند و بلوچستان نیز با تبعیت از دولت مرکزی، سه‌شنبه گذشته را روز عزای عمومی اعلام کردند.

روز گذشته فرمانده ارتش پاکستان در تماس تلفنی با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با ابراز تاسف و تسلیت بابت شهادت رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد، گفت: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان دوستان استثنایی و واقعی ملت پاکستان بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha