۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۳۴
کد خبر: 85491443
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار رئیس شورای اروپا درباره عواقب حمله نظامی اسرائیل به رفح

لندن – ایرنا – رئیس شورای اروپا در واکنش به شهادت ده‌ها فلسطینی در پی تشدید حملات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر مرزی رفح هشدار داد که این اقدامات می‌تواند روابط دو طرف را تضعیف کند.

به گزارش ایرنا، شارل میشل روز دوشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: مشاهده کشته‌شدن غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی در حمله اخیر (رژیم صهیونیستی علیه رفح) وحشتناک است. دیگر هیچ منطقه امنی برای آوارگان فلسطینی وجود ندارد.

وی افزود: من از اسرائیل می‌خواهم که به دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری احترام کامل بگذارد و به سرعت حمله نظامی خود را در رفح متوقف کند.

رئیس شورای اروپا با اشاره به ضرورت برقراری آتش بس فوری در نوار غزه افزود: من خواهان رعایت قوانین بین المللی و حقوق بشردوستانه بین المللی هستم.

وی همچنین با لحنی تند هشدار داد:‌ من به اسرائیل یادآوری می‌کنم که موافقتنامه مشارکت اتحادیه اروپا و اسرائیل باید بر اساس احترام به حقوق بشر و قوانین بین‌المللی ادامه یابد.

گفتنی است که ماده ۲ «موافقتنامه مشارکت اتحادیه اروپا و اسرائیل» بیان می‌دارد که روابط اتحادیه اروپا و اسرائیل - و همچنین مفاد خود این موافقتنامه - «بر اساس احترام به حقوق بشر» استوار است و این اصل «عنصر اساسی» ‌ این رابطه را تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایرنا، جنگنده‌های متجاوز رژیم صهیونیستی شامگاه امروز چادرهای آوارگان فلسطینی را در شمال غرب شهر رفح در جنوب نوار غزه بمباران کردند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰ مرکز اسکان آوارگان فلسطینی را در رفح بمباران کرده که طی آن بیش از ۱۹۰ فلسطینی شهید شدند.

این دفتر تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود، چادرها و مراکز اسکان آوارگان در شمال غرب رفح را با هفت موشک و بمب بزرگ بمباران کرد که بر اثر آن تا این لحظه دست کم ۳۰ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

در میان شهدا و مجروحان تعداد زیادی زن و کودک هم دیده می‌شود. جست و جو برای یافتن افراد زیر آوار مانده همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha