۸ خرداد ۱۴۰۳، ۳:۲۶
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85491627
T T
۱۲ نفر

برچسب‌ها

نشست شورای امنیت درباره حمله رژیم صهیونیستی به رفح

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد سه‌شنبه اعلام کردند که شورای امنیت سازمان ملل جلسه اضطراری درباره حمله رژیم صهیونیستی به رفح برگزار می‌کند.

به گزارش ایرنا از الجزیره، منابع دیپلماتیک از برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد در ساعت ۱۹ روز سه‌شنبه به وقت گرینویچ (۲۲:۳۰ به وقت تهران) در پشت درهای بسته و با موضوع حملات رژیم صهیونیستی به رفح خبر دادند.

منابع خبری پیش تر گزارش دادند که الجزایر به دنبال کشتار و جنایت دشمن صهیونیستی در رفح که به شهادت ده‌ها آواره فلسطینی منجر شد، خواستار برگزاری جلسه اضطراری شورای امنیت شده است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب گذشته (یکشنبه) با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دست کم ۴۱ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کرد.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی یکشنبه شب در بیانیه‌هایی جداگانه به کشتار ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب شهر رفح واکنش نشان دادند و این جنایت را بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حملات به این شهر دانستند و دولت آمریکا و جو بایدن رئیس جمهور این کشور را به طور ویژه مسئول این جنایت اعلام کردند.

دیوان بین المللی دادگستری روز جمعه با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم دیوان بین المللی دادگستری با استقبال گسترده‌ای در سطح بین المللی همراه شد.

۱۲ نفر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha