دیدار وزرای خارجه اتحادیه اروپا با همتایان عرب خود و رایزنی برای تشکیل کشور مستقل فلسطین

تهران- ایرنا- یک رسانه رژیم صهیونیستی گزارش داد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا بامداد سه‌شنبه در نشستی با همتایان خود از کشورهای عربستان سعودی، مصر، اردن، امارات و قطر به گفت وگو و رایزنی با محوریت تشکیل کشور مستقل فلسطین پرداخته‌اند.

به گزارش ایرنا، کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی در گزارشی از دیدار و رایزنی وزرای خارجه اتحادیه اروپا با همتایان خود از کشورهای عربستان سعودی، مصر، اردن، امارات و قطر خبر داد.

طبق گزارش این رسانه رژیم صهیونیستی، این نشست به عنوان بخشی از فشار دیپلماتیک برای اجرای راهکار دو دولتی پس از حملات وحشیانه این رژیم علیه نوار غزه، برگزار شده است.

بر اساس این گزارش، فشار اروپا برای تشکیل کشور مستقل فلسطین هفته گذشته زمانی که ایرلند، اسپانیا و نروژ اعلام کردند که از امروز (۲۸ ماه می / ۸ خرداد) یک کشور فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند، شتاب بیشتری گرفته است.

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته (دوشنبه) پیش از برگزاری نشست وزرای خارجه این اتحادیه، گفت: امروز در نشست با حضور وزرای خارجه پنج کشور عربی، درباره آینده جنگ در غزه و نحوه اجرای راه حل موسوم به دو دولتی بحث و تبادل نظر خواهد شد.

وی با اشاره به تداوم تجاوز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و گسترش شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در کرانه باختری، عنوان کرد که دورنمای راه‌حل دو دولتی تضعیف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha