نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ اعلام شد/ انتخاب‌رشته از ۱۲ تا ۱۶ خرداد

تهران- ایرنا- سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از اعلام نتایج اولیه آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خبر داد و گفت متقاضیان مجاز به انتخاب‌رشته از ۱۲ تا ۱۶ خرداد برای انتخاب‌رشته وقت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا عبدالرسول پورعباس افزود: داوطلبان آزمون ورودی کارشناسی ارشد برای مشاهده نتایج اولیه آزمون خود می‌توانند به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور مراجعه کنند و آن دسته از افرادی که بر اساس محتوای کارنامه مذکور مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند، لازم است نسبت به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و همچنین تکمیل فرم انتخاب رشته‌های اینترنتی خود در موعد مقرر اقدام کنند.


وی با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی روز جمعه ۱۱ خرداد منتشر می شود، افزود: این دفترچه شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است و به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی توصیه می‌شود ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی را به دقت مطالعه کرده و با توجه به نتیجه اعلام شده از روز شنبه ۱۲ خرداد ماه تا پایان روز چهارشنبه ۱۶ خرداد ماه نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی حداکثر تا ۱۰۰ کدرشته‌محل اقدام کنند.


سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور خاطرنشان کرد: به داوطلبان توصیه می‌شود، قبل از اقدام به تکمیل نهایی فرم انتخاب رشته خود اطلاعیه‌های منتشر شده، توضیحات و اطلاعات مربوط به محل تحصیل، نوع دوره، میزان شهریه و غیره همچنین اطلاعات مندرج در بخش پیوست‌های دفترچه راهنمای انتخاب رشته را مطالعه کنند.


پورعباس در مورد متقاضیان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: این دسته از داوطلبان باید پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از روز شنبه ۱۲ خرداد ماه به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند و البته انتخاب رشته برای رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی با استفاده از کد دسترسی مندرج در کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون بطور مجزا و از طریق دانشگاه مذکور انجام می‌پذیرد.

به گزارش ایرنا، آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ در ۱۵۴ شهر، ۳۶۱ حوزه اصلی و ۱۳۴۰ حوزه فرعی و در شش گروه آزمایشی؛ شامل علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر و دامپزشکی روز چهارم اسفند برگزار شد. داوطلبان می‌توانستند بر اساس علاقه به رشته یا رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی حداکثر در دو مجموعه امتحانی (اصلی یا شناور) در این آزمون شرکت کنند.

بنابراین آن دسته از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد که علاوه بر کدرشته امتحانی اصلی متقاضی شرکت در رشته امتحانی دوم نیز بودند، باید کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی دوم خود را نیز دریافت و چاپ می‌کردند و زمان برگزاری آزمون رشته‌های شناور کارشناسی ارشد بعدازظهر امروز (جمعه ۴ اسفند) ساعت ۱۴:۳۰ بود. رشته‌های شناور هنگام نام‌نویسی در آزمون کارشناسی ارشد توسط سازمان سنجش آموزش کشور مشخص شده بود.

بر اساس اخبار پیشین سازمان سنجش آموزش کشور نتایج نهایی آزمون کارشناسی‌ارشد ناپیوسته نیز سال ۱۴۰۳ دهه اول شهریور ماه ۱۴۰۳ روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

روند نام‌نویسی در آزمون کارشناسی ارشد از هفتم آبان آغاز شد و تا ۱۳ آبان ادامه داشت و یکبار هم تا ۱۷ آبان تمدید شد. بر اساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور در مجموع ۴۷۶ هزار و ۹۶ نفر برای شرکت در این آزمون نام نویسی کردند که از این تعداد ۲۵۳ هزار و ۹۵ نفر (۵۳ درصد) زن و ۲۲۳ هزار و ۱ نفر (۴۷ درصد) مرد بودند.

پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مصوب ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی همچنین آیین‌نامه اجرایی مربوطه و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و پذیرش آزمون مذکور که در زمان ثبت‌نام ( آبان ۱۴۰۲)، توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود، صورت خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha