اعضای هیات رئیسه مجلس سوگند یاد کردند

تهران - ایرنا - اعضای هیات رئیسه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مراسم تحلیف سوگند یاد کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه - ۸ خردادماه - مجلس شورای اسلامی، انتخاب اعضای هیات رئیسه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اجلاسیه اول در دستور کار قرار گرفت و پس از انتخاب اعضای هیات رئیسه، اعضا در مراسم تحلیف در جایگاه هیات رئیسه حاضر شده و سوگند یاد کردند.

متن سوگند نامه اعضای هیات رئیسه مجلس به این شرح است:

«بسم‏ الله‏ الرحمن‏ الرحیم؛‏ من در برابر قرآن مجید به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌کنم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. همچنین ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم، و در انجام وظایف وکالت، ‌امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهار نظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم.»

در انتخابات امروز محمدباقر قالیباف با ۱۹۸ رای رئیس مجلس شد و حمیدرضا حاجی بابایی با ۱۷۵ رای و علی نیکزاد با ۱۶۹ رای به ترتیب به عنوان نواب رئیس اول و دوم انتخاب شدند.

مجتبی بخشی پور با ۱۲۰ رای، احمد نادری با ۱۱۲ رای، روح الله متفکرآزاد با ۱۰۱ رای، مجتبی یوسفی با ۹۸ رای، محمد رشیدی با ۹۷ رای و اکبر رنجبرزاده با ۹۵رای دبیران هیات رئیسه تعیین شدند.

همچنین غلامرضا نوری قزلجه با ۱۳۰ رای، علیرضا سلیمی با ۸۲ رای و سید جلیل میرمحمدی با ۶۱ رای به عنوان ناظران هیات رئیسه مجلس انتخاب شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha