توسعه صادرات کالاهای ارزآور در اولویت هرمزگان است

بندرعباس - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری هرمزگان گفت: تولید و توسعه صادرات کالاها و محصولاتی که ارزآوری مطلوبی دارند، امسال به عنوان یک اولویت و رویکرد مهم مورد توجه مسئولان و فعالان اقتصادی استان است.

به گزارش ایرنا، عادل شهرزاد روز سه‌شنبه در جمع فعالان اقتصادی هرمزگان در خصوص توسعه صادرات محصولات غیرنفتی استان افزود: ارزآوری صادرات کالاهای غیرنفتی هرمزگان در سال ۱۴۰۰ حدود یک و ۹ دهم میلیارد دلار بود که این رقم در پایان سال گذشته به سه و سه دهم میلیارد دلار افزایش یافت.

وی پیش‌بینی کرد: امسال نیز با برنامه ریزی‌های انجام شده، ارزآوری کالاهای صادراتی غیرنفتی استان هرمزگان به چهار و نیم میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

توسعه صادرات کالاهای ارزآور در اولویت هرمزگان است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز با اشاره به اینکه امسال باید صادرات کالاهای غیرنفتی استان براساس برنامه هفتم توسعه به ۲۳ درصد افزایش پیدا کند، گفت: امسال برای صادرات ۲ میلیون تن گچ از استان برنامه‌ریزی شده است.

خلیل قاسمی افزود: همچنین مقرر شد انجمن صادرات گچ، مشکلات این حوزه را تا پنجشنبه هفته جاری (۱۰ خردادماه) ارائه دهد و محصولات گچ صادراتی با شناورهای تا هشت هزار تن از بنادر لنگه و خمیر و بقیه از بندر شهید رجایی صادر شود.

«هرمزگان تا اسفند سال ۹۹، ۳۰ معدن سنگ گچ صادراتی داشت که حدود ۶ ماه فعالیت صادراتی آن‌ها متوقف شد اما در شهریورماه سال ۱۴۰۰ صادرات سنگ گچ از این استان از سرگرفته شد که نویدبخش بازگشت معدن‌کاران گچی به روزهای طلایی است.

هرچند توقف صادرات سنگ گچ هرمزگان عوامل متعددی از افزایش هزینه تولید تا کاهش قیمت منطقه ای داشت اما از سرگیری صادرات تنها با یک عامل همگرایی و همکاری بخش خصوصی و دولتی محقق شد.»

وی در حوزه آبزیان نیز بر توسعه بنادر کوچک تاکید کرد و گفت: آبزی پروران می‌توانند از ظرفیت صدور کارت پیله وری و صادرات به ازای واردات استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha