فرماندار: آموزش و پرورش پرورش ساوه در تامین نیروی انسانی تلاش مضاعفی داشته باشد

ساوه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه ساوه گفت که به منظور برقرار تعادل کادر آموزشی و جمعیت دانش آموزی تلاش مضاعفی در تامین نیروی انسانی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، مهدی الیاسی روز سه شنبه در حاشیه شورای آموزش و پرورش ساوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به رشد بالای تعداد دانش آموزان ساوه به علت رشد مهاجر پذیری و رشد جمعیت این شهرستان، لازم است تدبیری انجام شود تا نیروی انسانی کافی و متعهد و متخصص در کادر آموزشی و اداری در شهرستان ساوه حضور داشته باشند.

وی افزود: به همین منظور در استخدامی های جدید آموزش و پرور در ارزیابی های گزینشی امتیاز خوبی برای نیروهای بومی در نظر گرفته تا تعداد بیشتری از فرزندان این خطه با توجه به شایستگی آنان در آموزش و پرورش شهرستان استخدام شوند.

الیاسی یادآور شد: از طرفی هم تاکید شده آموزش و پرورش برای حفظ تعادل جمعیت دانش آموزی و کادر آموزشی از انتقال معلمان خارج از عرف قانونی و اداری پرهیز کنند.

انتقال فرهنگیان از ساوه ممنوع شد

وی افزود: با توجه به تاکیدات دولت سیزدهم در خصوص برقراری عدالت آموزشی، توسعه فضای آموزشی در ساوه در دستور کار است بودجه های دولتی خوبی از سوی شورای برنامه ریزی شهرستان به سمت آموزش و پرورش برای تامین مستحدثات آموزشی شهرستان سوق داده شده است.

فرماندار ویژه ساوه یادآور شد: از طرفی هم سال گذشته هشت قطعه زمین با کاربری آموزشی در سطح شهرستان را حفظ و حراست کردیم تا با کمک خیران در آنها بخشی از مدارس مورد نیاز احداث شود.

وی یادآور شد: همچنین پتانسیل خوبی نیز از سوی خیران شهرستان ایجاد شده و هم اکنو بیش از ۱۰۰ کلاس درس دست احداث است به زودی بخشی از این کلاس ها برای پذیر دانش آموزان در مهر ماه به بهره برداری می رسد.

الیاسی همچنین در خصوص اجرای برنامه های اوقات فراغت نیز گفت: برای به تعالی رساندن قشر آینده ساز جامعه از لحاظ جسمی و روحی آموزش و پرورش باید از فرصت های پیش روی خود از جمله اوقات فراغت استفاده کند.

وی افزود: مقرر شد آموزش و پرورش با همکاری کانون های فرهنگی مساجد، شهرداری، کمیسیون فرهنگی شوراهای اسلامی و ادارات فرهنگی جلساتی را برگزار کند تا بتوانیم کلاس ها، دوره های آموزشی و اردوهای مفرح و معنوی را برای جامعه هدف برنامه ریزی کند.

عبدالرضا حامدی خواه معاون پشتیبانی آموزش و پرورش ساوه هم با بیان اینکه سال گذشته در بحث نقل و انتقالات بیشترین آسیب متوجه شهرستان به لحاظ تامین نیروی انسانی شد گفت: لازم است در سال جاری برای تامین هرچه بهتر نیروها و ماندگاری آنان در ساوه مدیران شهرستان در کنار آموزش و پرورش باشند.

احتمال کمبود ۷۰ معلم ابتدایی

ابراهیم معصومی معاون ابتدایی آموزش و پرورش ساوه هم گفت: با توجه به بازنشستگی و نقل و انتقالات سال گذشته پیش بینی می شود در مهر ماه با کمبود ۳۰۰ معلم ابتدایی در آموزش و پرورش مواجه باشیم.

وی اضافه کرد:۲۳۰ نفر از این نیروها از محل استخدامی های جدید، خرید خدمت از معلمان حق التدریسی و غیر موظف همکاران تامین می شود.

معصومی گفت: اما حدود ۷۰ نفر نیرو کماکان کمبود خواهیم داشت که به دنبال ایجاد راهکارهای مناسب برای تامین این کمبود هستیم.

هم‌اکنون در شهرستان ساوه ۵۸ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیردولتی در ۲۹۳ مدرسه و ۲هزار و ۱۴۸ کلاس مشغول به تحصیل هستند که ۱۴۶ باب با یک‌هزار و ۶۳۷ کلاس از این تعداد مدارس دولتی است که ۴۴ هزار و ۵۴۹ نفر از دانش‌آموزان را در خود جای داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha