تسریع در روند تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه قدیمی/پیگیری قضایی پرونده فساد در فوتبال

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در هشتم خرداد به تسریع در روند تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه قدیمی، دانش‌آموزان و اولین تجربه آنان در امتحانات نهایی،نقش انجمن‌های علمی در حل معضلات محیط‌زیستی،سومین جلسه دورجدید دادگاه جنایات گروهک منافقین،کاهش ۴۰ درصدی سوء‌تغذیه،کشف محموله ۴۰۰ کیلویی مخدر،پیگیری قضایی پرونده فساد در فوتبال و تسریع بازگرداندن کودک ایرانی مبتلا به اوتیسم از دانمارک پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

سامانه هدا توسعه می‌یابد/تسریع در روند تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه قدیمی

 رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: سامانه هویت دیجیتال ایرانیان (هدا) امسال باید در بین دستگاه‌های اجرایی گسترش یافته و به عنوان مرجع احراز هویت سازمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

 هاشم کارگر در نشست وبیناری مدیران ستادی و استانی این سازمان اظهار داشت: پارسال سامانه هدا به عنوان یکی از اقدامات شاخص سازمان ثبت احوال کشور در حوزه احراز هویت مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی تاکید کرد که باید نسبت به گسترش این سامانه در بین دستگاه‌های اجرایی در سطح کشوری و استانی اقدام کرد تا به عنوان سامانه مرجع احراز هویت سازمان‌ها مورد استفاده قرار گیرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دانش‌آموزان از اولین تجربه خود در امتحانات نهایی می‌گویند

امتحانات نهایی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه (پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم) پس از چند روز تاخیر از پنجم خردادماه آغاز شد و حدود ۲ میلیون داوطلب رقابت خود را برای کسب بهترین نتیجه به عنوان بخشی از فرآیند کنکور آغاز کردند.

با وجود اینکه آغاز امتحانات از مدت‌ها قبل برنامه ریزی و ۳۰ اردیبهشت ماه اعلام شده بود اما به دلیل حادثه تلخ اخیر و سقوط بالگرد رئیس جمهور که منجر به شهادت ایشان و دیگر همراهان شد از یک سو و از آنجا که سامانه توزیع کارت ورود به جلسه آزمون با اخلال مواجه شده بود از سوی دیگر، چند روزی به تعویق افتاد.

هر چند که بنا بر اظهارات والدین، اولیای مدرسه و دانش آموزان این اتفاق تلخ و شهادت آیت الله رئیسی و دیگر مسئولان همراه ایشان، ذهن آنها را درگیر کرده بود اما با درایت و برنامه ریزی دست اندرکاران و متولیان آموزش و پرورش این بحران به خوبی مدیریت شد و از طریق کانال ها و فضای مجازی، مطالب انگیزشی و امیدوارکننده در اختیار دانش آموزان قرار گرفت تا آنها بتوانند با آرامش و امید بیشتر به آینده روشن، خود را برای حضور در امتحانات نهایی آماده کنند.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

کاهش ۴۰ درصدی سوء‌تغذیه/پیگیری قضایی پرونده فساد در فوتبال

سلاجقه: انجمن‌های علمی برای معضلات محیط‌زیستی کشور راه حل ارائه دهند

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر اینکه انجمن‌های علمی برای معضلات محیط‌زیستی کشور راه حل ارائه دهند، گفت: تمام مجموعه سازمان محیط‌زیست و عرصه‌های تحت مدیریت این سازمان هیچ گونه خط قرمزی برای حضور دانشجو و پژوهشگر ندارد.

علی سلاجقه در جلسه همفکری با روسای انجمن ها و اتحادیه های علمی دانشگاهی، با تسلیت به مناسبت شهادت شهید جمهور، حضرت آیت الله رئیسی و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد، اذعان داشت: خدا را شاکرم در روزهایی که غم سنگینی بر دل همه ما وجود دارد فرصتی پیش آمد تا در خدمت اساتید و صاحبنظران باشیم، آنچه اتفاق افتاد بسیار جانکاه بود اما مردم در یک همه پرسی بزرگ ایشان را برای همیشه به عنوان یک رئیس جمهور شهید انتخاب کردند و این اتفاق در تاریخ کشور به ثبت رسید.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ۴۰ درصدی سوء‌تغذیه/پیگیری قضایی پرونده فساد در فوتبال

سومین جلسه دور جدید دادگاه جنایات گروهک تروریستی منافقین آغاز شد

سومین جلسه دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی امروز سه‌شنبه هشتم خرداد در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران آغاز شد.

دور جدید رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین همچنین ماهیت حقوقی این سازمان در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی برگزار می‌شود.

گروهک تروریستی منافقین از خرداد ۱۳۶۰ و پس از عزل بنی صدر به صورت رسمی عملیات مسلحانه و ترور را برای مقابله با انقلاب مردم ایران برگزیده بود، در طول این سال‌ها دست به جنایات زیادی در حق مردم ایران زده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ۴۰ درصدی سوء‌تغذیه/پیگیری قضایی پرونده فساد در فوتبال

کاهش ۴۰ درصدی سوء‌تغذیه با اجرای برنامه حمایت تغذیه‌ای کودکان

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از موفقیت چشمگیر برنامه حمایت تغذیه‌ای کودکان زیر ۵ سال خبر داد و گفت: این برنامه توانسته سوء‌تغذیه حاد (لاغری شدید) را در ۴۰ درصد موارد بطور کل بهبود بخشد.

احمد اسماعیل زاده در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا افزود: برنامه حمایت تغذیه ای کودکان زیر پنج سال با هدف ارتقای وضع تغذیه کودکان مبتنی بر آزمون وسع با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مهر ماه سال ۱۴۰۲ شروع شد، در این برنامه برای ۵ دهک اول ماهانه یک میلیون تومان و دهک های ۶ و هفت ماهانه ششصد هزار تومان اقلام غذایی مورد نیاز کودکان از طریق کالابرگ توزیع می شود و بودجه ماهانه ۱۲۲ میلیارد تومان بوده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید .

کاهش ۴۰ درصدی سوء‌تغذیه/پیگیری قضایی پرونده فساد در فوتبال

ابراهیم فیاض: رئیسی اسطوره جامعه ایران می‌شود

استاد گروه مردم‌شناسی دانشگاه تهران با بیان اینکه آیت الله رئیسی به اسطوره ملت ایران تبدیل خواهد شد، گفت: مناسکی چون تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی، هویت و مدنیت ایرانی را به شدت بازتولید می‌کند.

ابراهیم فیاض در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه ایرنا افزود: ایرانی‌ها مدنیت بسیار عظیمی دارند که در چنین مراسم‌هایی متجلی می‌شود؛ شما حتی در کشوری مانند عراق نیز چنین تشییع باشکوهی را نمی‌بینید. خاطرم هست که در عراق به تشییع پیکر یکی از شهدای مدافع حرم رفته بودم. مراسم خلوت بود و مشایعت‌کنندگان نظامی بودند. وقتی من به عنوان یک فرد غیر نظامی تابوت را همراهی کردم آنها از من تشکر کردند.

وی با بیان اینکه مرگ و زندگی پس از آن برای ایرانی ها مفهوم والایی دارد و مهم است، افزود: مناسکی چون تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی هویت و مدنیت ایرانی را به شدت بازتولید می‌کند و نشان می‌دهد که ملت ایران هویتی زنده و به شدت هوشمند دارد و این مبحثی خیلی جدی است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ۴۰ درصدی سوء‌تغذیه/پیگیری قضایی پرونده فساد در فوتبال

دیدار جمعی از برگزیدگان قرآنی و اساتید دانشگاه‌ها با والده شهید جمهور

جمعی از فعالان، برگزیدگان قرآنی، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی با والده شهید جمهور آیت الله رئیسی دیدار کردند.

جواد باقری رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه جمعی از فعالان و برگزیدگان قرآنی دانشگاه های علوم پزشکی کشور تابلوی مزین به منقوش به ذکر اهل بیت (ع) به مادر این شهید والا مقام اهدا کردند.

تلاوت قرآن کریم توسط یکی از دانشجویان، مداحی و مدیحه سرایی و عرض تسلیت به مادر شهید جمهور از جمله برنامه های این دیدار بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ۴۰ درصدی سوء‌تغذیه/پیگیری قضایی پرونده فساد در فوتبال

کشف محموله ۴۰۰ کیلویی مخدر در مرز سراوان

فرمانده مرزبانی فراجا از کشف ۴۰۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر و توقیف دو دستگاه خودرو حامل مواد مخدر در مرزهای شهرستان سراوان استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

سردار احمدعلی گودرزی افزود: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر، مرزداران استان سیستان و بلوچستان با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی شهرستان سراوان، به سرنخ‌هایی از قصد قاچاقچیان برای ورود محموله سنگین موادمخدر از منطقه مرزی دست یافتند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، انهدام این باند قاچاق مواد افیونی را در دستور کار قرار دادند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ۴۰ درصدی سوء‌تغذیه/پیگیری قضایی پرونده فساد در فوتبال

بازگرداندن کودک ایرانی مبتلا به اوتیسم از دانمارک به ایران تسریع شود

دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در نامه‌ای به وزارت امور خارجه، تسریع بازگرداندن و واگذاری کودک ایرانی مبتلا به اوتیسم به خانواده‌اش از دانمارک به ایران را خواستار شد.

کاظم غریب آبادی در نامه‌ای به وزارت امور خارجه خواستار بازگرداندن و واگذاری داریوش حیدری کودکی که با وجود مخالفت والدینش در دانمارک نگهداری می‌شود به سازمان بهزیستی کشور شد.

غریب آبادی در این نامه ضمن اشاره به اخراج والدین این کودک از دانمارک بدون همراهی فرزندشان که مبتلا به اوتیسم است، افزود: وزارت امور خارجه در سطوح مختلف تاکنون اقدامات عدیده‌ای را برای حل معضل این خانواده و الحاق فرزند به والدینش انجام داده اما دولت دانمارک همکاری لازم را انجام نداده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ۴۰ درصدی سوء‌تغذیه/پیگیری قضایی پرونده فساد در فوتبال


پیگیری قضایی پرونده فساد در فوتبال/ صدور اعلان قرمز برای یاسین رامین

سخنگوی قوه قضاییه گفت: آیت الله سید ابراهیم رئیسی این شهید عزیز حدود ۴۰ سال در راه احقاق حقوق مردم در مناصب بسیار حساس در دستگاه قضایی سپری کرد و منشأ برکات عظیم بود.

اصغر جهانگیر در سومین نشست خبری با اشاره به سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و همراهان وی اظهار داشت: حادثه غم بار رحلت شهادت گونه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه مجاهد و امام جمعه محبوب تبریز را که در راه خدمت به شرف شهادت رسیدند، خدمت رهبر معظم انقلاب و ملت شریف و داغدیده ایران تسلیت عرض می‌کنم.

وی یادآور شد: آیت الله سید ابراهیم رئیسی این شهید عزیز حدود ۴۰ سال در راه احقاق حقوق مردم در مناصب بسیار حساس در دستگاه قضایی سپری کرد و منشأ برکات عظیم بود و اکنون فقدان ایشان دردناک و مصیبت زاست و امیدواریم به برکت حضور رهبر معظم انقلاب و امید ظهور حضرت ولی عصر دل‌های مومنان شاد شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ۴۰ درصدی سوء‌تغذیه/پیگیری قضایی پرونده فساد در فوتبال

امکان پرداخت خلافی خودرو به صورت موردی وجود دارد

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور فراجا گفت: پرداخت خلافی خودرو هم به صورت کلی و هم به صورت موردی از طریق اپلیکیشن‌ها و درگاه‌های بانکی مجاز و مورد تایید پلیس، امکان‌پذیر است.

سرهنگ محمدحسن ابراهیم‌پور با اشاره به پرداخت خلافی خودرو اظهار داشت: همواره به هموطنان توصیه کردیم که از پرداخت خلافی خودرو از طریق اپلیکیشن هایی که مورد تایید پلیس نیست خودداری کنند تا از مشکلات بعدی برای دریافت خدمات پیشگیری شود.

وی افزود: هم اکنون افرادی که از طریق اپلیکیشن‌های متفرقه نسبت به پرداخت خلافی خودرو اقدام می‌کنند با توجه به قطع بودن ارتباط سیستمی پلیس راهور با این اپلیکیشن ها در واقع پرداخت خلافی به درستی انجام نمی پذیرد و مردم در مراجعاتی که برای دریافت خدمات دارند به مشکل بر می خورند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ۴۰ درصدی سوء‌تغذیه/پیگیری قضایی پرونده فساد در فوتبال

بیمه‌شدگان در سامانه خدمات غیرحضوری ثبت‌نام یا تکمیل اطلاعات کنند

مدیرکل نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: از همه بیمه‌شدگان دعوت می‌کنیم برای ثبت‌نام، تکمیل یا به‌روزرسانی اطلاعات و شماره تماس در سامانه خدمات غیرحضوری اقدام کنند تا مشمول دریافت اطلاع‌رسانی عمومی شوند.

بشیر عمرانی اظهار داشت: پیامک‌های ماهانه واریز حق بیمه، به‌منظور اطلاع ذی‌نفعان از روزهای کارکرد در هر ماه، دستمزد مبنای کسر حق بیمه و عنوان شغلی؛ از ابتدای خرداد ماه سال جاری، برای بیمه‌شدگانی که در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir ثبت‌نام کرده‌اند، ارسال می‌شود و بنابر این از همه بیمه‌شدگان دعوت می‌کنیم برای ثبت‌نام، تکمیل اطلاعات یا به‌روزرسانی اطلاعات و شماره تماس در سامانه خدمات غیرحضوری اقدام کنند تا مشمول دریافت این اطلاع‌رسانی عمومی شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ۴۰ درصدی سوء‌تغذیه/پیگیری قضایی پرونده فساد در فوتبال

تشییع آیت‌الله رئیسی نشان داد مردم با نظام زاویه ندارند/رجایی قاعده است نه استثنا

عضو هیات علمی گروه فرهنگ‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه‌ اسلامی گفت: تشییع پیکر رئیس جمهور عزیز نشان داد برخلاف روایت منفی‌بافانه بسیاری از اصحاب علوم انسانی تجددی، مردم با نظام سیاسی جمهوری اسلامی زاویه پیدا نکرده‌اند.

مهدی جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه ایرنا با تحلیل حضور میلیونی مردم در آیین تشییع پیکر رئیس جمهور شهید و همراهانش اظهار داشت: پشت صحنه تشییع‌ مقامات سیاسی در جمهوری اسلامی ایران یک عالم تاریخی نهفته است که از آن عالم تاریخی دلالت‌های متفاوت با نظام‌های سیاسی رایج و منطق سیاسی متداول در دنیا برمی‌آید؛ از جمله اینکه نسبت مردم با حاکمان یا دست‌کم با بعضی از حاکمان در این نظام سیاسی متفاوت است.

وی با بیان اینکه آمیخته شدن امر سیاسی با امر قدسی خود به خود تبعاتی دارد از جمله اینکه دیگر رابطه مردم با حاکمان، قدرت مآب و آمیخته به منافع شخصی و چیزهای دیگری از این قبیل نیست، افزود: بله! جای آن یک جهان‌بینی شورانگیز معنوی پشت سر این نسبت قرار می‌گیرد و این نسبت را بازتعریف می‌کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

کاهش ۴۰ درصدی سوء‌تغذیه/پیگیری قضایی پرونده فساد در فوتبال

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha