۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۳
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85491787
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعیین تکلیف ۵۷ طرح؛ رهاورد رییس جمهور شهید برای ورزش خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- خراسان شمالی میراث‌دار ۵۷ طرح نیمه تمام ورزشی از دولت های گذشته بود که عملیات اجرایی این طرح ها با تزریق اعتبارات در سفر استانی رییس جمهور شهید آغاز شد و اکنون بسیاری از آنها بر مدار تکمیل قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی با ۵۰ هیات ورزشی و ۲۷ ورزشکار سازمان یافته میراث دار طرح های نیمه تمام ورزشی بسیاری بود که گاه به دلیل تزریق قطره چکانی اعتبارات و یا مشکلات مدیریتی به حال خود رها شده بودند.

پیشرفت فیزیکی این طرح های نیمه تمام از ۳۰ درصد تا ۹۰ درصد را شامل می شد به گونه ای که برخی طرح ها حتی با پیشرفت فیزیکی بسیار بالا به دلیل مشکلات جزئی رها شده بود.

در این بین طرح های شاخصی نیز همانند سالن ۶ هزار نفری بجنورد با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیمه تمام مانده بود که اگر مسوولان جهادی دولت سیزدهم به داد این طرح ورزشی نمی رسیدند، سوت فرسودگی آن پیش از بهره برداری به صدا در می آمد.

با سفر استانی رییس جمهور شهید به خراسان شمالی و تزریق اعتبارات این طرح های ورزشی جانی دوباره گرفت و اکنون برخی از آنها بر مدار تکمیل قرار گرفته و موجی از امید را در بین ورزشکاران این خطه ایجاد کرده است.

تعیین تکلیف ۵۷ طرح؛ رهاورد رییس جمهور شهید برای ورزش خراسان‌شمالی

جان دوباره به ۵۷ طرح ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی در این باره می گوید: ۵۷ طرح ورزشی در مناطق شهری و روستایی استان که از دوره های گذشته نیمه تمام مانده با تزریق اعتبار در دولت سیزدهم روند تکمیل آنها آغاز شده است.

غلامحسین شاکری کوشکی می افزاید: از این تعداد ۳۰ فضای ورزشی در مناطق روستایی با هدف بهره مندی این قشر از امکانات ورزشی در حال ساخت است.

وی ادامه می دهد: این طرح های ورزشی از ۳۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امید می رود تا پایان امسال بسیاری از آنها به بهره برداری برسد.

شاکری کوشکی خاطرنشان کرد: سالن چند منظوره بانوان در گلستان شهر بجنورد که از مصوبات ورزشی سفر استانی رییس جمهور شهید بود تا سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

طرح های ورزشی شاخص
طرح ورزشی سال شروع پیشرفت فیزیکی اعتبار جذب شده در سفر استانی دولت
سالن ۲ هزار نفری اسفراین ۱۳۸۹ ۲۰ درصد ۳۰ میلیارد ریال
سالن سه هزاری شیروان ۱۳۸۹ ۴۰ ۱۰۰ میلیارد ریال

سالن ۶ هزار نفری بجنورد

۱۳۸۸ ۵۰ ۲۰۰ میلیارد ریال

تعیین تکلیف ۵۷ طرح؛ رهاورد رییس جمهور شهید برای ورزش خراسان‌شمالی

جذب ۵۵۲ میلیارد ریال اعتبار

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی در این باره می گوید: اعتبارات ورزشی مصوب سفر رییس جمهور شهید به استان ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود که تاکنون ۵۵۲ میلیارد ریال از آن جذب شده است.

شاکری کوشکی می افزاید: از این میزان اعتبار؛ ۴۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل سالن های ورزشی بجنورد، شیروان، اسفراین و سالن اختصاصی بانوان، ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت ۲ استخر در شهرستان های گرمه و فاروج و ۴۲ میلیارد ریال نیز برای احداث چمن مصنوعی و زمین چمن مینی فوتبال جذب شده است.

وی ادامه می دهد: اعتبارات مصوب سفر رییس جمهور برای ساخت استخر در استان نیز ۳۰۰ میلیارد ریال است.

شاکری کوشکی ادامه می دهد: همچنین اعتبارات مصوب برای احداث چمن مصنوعی ۱۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۲۷ میلیارد ریال آن برای ساخت چمن مصنوعی در شهرستان های گرمه، اسفراین و فاروج جذب شده است.

۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و ۷۳۴ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای ۵۰ هیات ورزشی است و ۲۲۲ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha