جانشین قرارگاه سایبری پدافند غیرعامل: تمام شرایط برای برگزاری انتخابات فراهم است

سمنان - ایرنا - جانشین قرارگاه سایبری سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: امکانات و تجهیزات لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بسیج شده است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار محمدرضا فرجی‌پور روز سه شنبه در دیدار با استاندار سمنان گفت: تمام امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی لازم به منطور برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بسیج شده است.

وی با تسلیت شهادت رییس جمهور محبوب و همراهان شهیدش به مردم ایران اسلامی و مردم استان سمنان، افزود: وزارت کشور برای برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیک اعلام آمادگی کرد و در صورت موافقت شورای نگهبان، این امر به انجام خواهد رسید.‌

جانشین قرارگاه سایبری پدافند غیرعامل: تمام شرایط برای برگزاری انتخابات فراهم است

سمنان مهیای برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیک

استاندار سمنان هم در این نشست گفت: شهادت آیت الله رئیسی ریس جمهور محبوب و همراهان ایشان، غم و ضایعه ای بزرگ برای کشور است.

سیدمحمدرضا هاشمی بیان کرد: تهدیدهای دشمن از حوزه سخت به حوزه نرم و سایبری تغییر یافته است و می طلبد اقدامات لازم جهت مقابله با این تهدیدها بیش از پیش اندیشیده شود.‌

وی با اشاره به اینکه این استان طولانی‌ترین مسیر فیبر نوری کشور را داراست، تاکید کرد: زیرساخت‌های ارتباطی مطلوبی در استان وجود دارد.

استاندار سمنان ادامه داد: از استان به ستاد انتخابات کشور اعلام شد که آمادگی برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در سمنان وجود دارد. در حال حاضر موضوع اصلی و اساسی برگزاری انتخابات پرشور ریاست جمهوری است.

به گزارش ایرنا، در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور دولت سیزدهم و هیأت همراه، براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری باید ظرف ۵۰ روز با تصمیم شورایی متشکل ار روسای قوه قضاییه و مقننه و همچنین معاون اول رییس جمهور برگزار شود. بر اساس تصمیم این شورا، انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وزارت کشور هم به طور رسمی آغاز فرایند انتخابات را اعلام کرد و بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور ثبت نام داوطلبان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از روز پنجشنبه دهم خرداد ۱۴۰۳ تا روز دوشنبه چهاردهم خرداد ۱۴۰۳ به مدت پنج روز از ساعت هشت تا ۱۸به مدت ۱۰ ساعت در محل وزارت کشور واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، تالار بزرگ وزارت کشور، انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha