۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۶
کد خبر: 85491849
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیشترین ساخت و سازهای قزوین مربوط به شهرداری منطقه سه است

قزوین - ایرنا - معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: بیشترین ساخت و سازهای ساختمانی و همچنین صدور پایان کار در قزوین مربوط به منطقه سه مدیریت شهرداری این شهر است.

سیدمحمد علمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از میان ۱۰۲ پروانه ساختمانی صادر شده در سال جاری، بیشترین تعداد پروانه ها ساختمانی شهرداری قزوین مربوط به منطقه سه با ۳۱ مورد، منطقه چهار با ۳۰، منطقه یک با ۲۲ و منطقه ۲ با ۱۹ مورد صادر شده است.

وی با اشاره به صدور ۸۷ مورد پایان کار نیز خاطرنشان کرد: بیشترین صدور پایان کار ساختمانی نیز مربوط به منطقه سه شهرداری قزوین با ۳۷ مورد، منطقه ۲ با ۲۳، منطقه چهار با ۱۷ و منطقه یک با ۱۰ مورد از سوی مدیریت شهرداری های قزوین صورت گرفته است.

علمی ادامه داد: طی مدت یاد شده همچنین ۸۷۳ دستور توقف پروژه ساختمانی از سوی شهرداری قزوین به دلیل مغایرت فنی با ضوابط شهرسازی صادر شده و ۳۴ مهندس ناظر متخلف به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در راستای ماده ۳۵ معرفی و ۴۰ پرونده به شورای انتظامی هم ارسال شد.

این مسوول با اشاره به اینکه بازرسی ساختمان ها برای کنترل و تایید پیروی از مقررات ساختمانی صورت گرفته و به طور معمول نیز این کار توسط اداره محلی نظارت بر ساختمان و یا توسط یک بازرس تایید می شود، گفت: در این رابطه ۷۰۵ بازدید از ساختمان‌های در حال ساخت از سوی اداره نظارت بر ساخت و سازها و عملکرد مهندسان ناظر صورت گرفت.

به گفته وی، بازرسی ها تنها محدود به مرحله ساخت و ساز و پایان کار نبوده و تعدادی از بازرسی ها نیز به عنوان بخشی از فرآیند عمومی مدیریت قرارداد، قبل از شروع پروژه و پیشبرد اهداف اولیه باید صورت بگیرد.

علمی با بیان اینکه استعلام پروانه ساختمان به سازندگان کمک می کند تا بتوانند اطلاعات موجود در پروانه مورد نظر را دریافت و بررسی کنند، افزود: شهرداری قزوین به ۸۳۴ درخواست شهروندان مبنی بر اخذ استعلام ها پاسخ داده که بیشترین آن با ۳۴۱ مورد باز هم مربوط به منطقه سه مدیریت شهرداری قزوین بود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز ۱۰۸ دستور تهیه نقشه در شهرداری قزوین صادر شده که بیشترین آن با ۳۴ مورد مربوط به مدیریت منطقه سه شهرداری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha