۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85491905
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ماهشهر: مشکلی برای تامین آب کشت پاییزه امسال وجود ندارد

اهواز- ایرنا - فرماندار شهرستان ماهشهر گفت: هیچ مشکلی برای تامین آب نخیلات و کشت‌های پاییزه با توجه به شرایط بسیار خوب حجم آب ذخیره شده در سد مارون وجود ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی بندر ماهشهر، فریدون بندری روز سه شنبه در نشست محافظت از منابع آب شهرستان در محل فرمانداری بیان کرد: باتوجه به شرایط مساعد آب ذخیره شده در سد مارون مشکلی برای کشت تابستانه امسال نخواهیم داشت.

وی از کشاورزان شهرستان درخواست کرد تا در هدفمند شدن کشت‌های تابستانه همکاری کنند.

بندری اظهار کرد: با توجه به اعلام محدودیت‌های برخی از کشت‌های تابستانه در حوزه آبریز مارون، انتظار می‌رود سازمان آب و برق استان با نظارت مناسب، ممنوعیت‌های پیشنهادی را در تمام شهرستان اعمال کند.

فرماندار ماهشهر ادامه داد: کشاورزان شهرستان نیز برای هرگونه اعمال محدودیت و مدیریت هدفمند کشت‌های تابستانه آمادگی لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: تخلیه‌ زه آب شبکه‌ آبیاری رامشیر با حجم بسیار زیاد به رودخانه جراحی، به زمین‌های کشاورزی حوزه بندر ماهشهر خسارت‌های روزافزون و جبران ناپذیری وارد خواهد کرد به همین دلیل از سازمان آب و برق استان انتظار می رود تدابیر لازم را در این خصوص اتخاذ کند.

به گزارش ایرنا، پیش از این شرکت بهره‌برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری مارون سازمان آب و برق خوزستان اعلام کرده که کشت شلتوک (برنج) در فصل زارعی تابستانه ۱۴۰۳ در آن حوضه (مارون) ممنوع است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اعلام کرد؛ وضعیت آبی در حوضه کارون و دز مطلوب است و محدودیت کشت برنج در این حوضه‌های آبی وجود ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha