۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85491966
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

بازگشایی کاروانسرای تاریخی شاه عباسی کرج پس از چهار سال

کرج - ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: کاروانسرای تاریخی شاه عباسی کرج پس از چهار سال تعطیلی روز سه شنبه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی کشور، بازگشایی شد.

به گزارش ایرنا،" رحیم خاکی" در حاشیه بازگشایی کاروانسرای شاه عباسی کرج افزود : این مجموعه بنا به عللی در چهار سال گذشته تعطیل بود که از امروز با افتتاح نمایشگاه صنایع دستی دوباره درهای آن روی مردم باز شد.
وی ادامه داد: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان ها تا ۲۷ خرداد ماه جاری در کاروانسرای شاه عباسی کرج بر روی علاقمندان باز است.
خاکی گفت: گشایش دوباره این کاروانسراها با هماهنگی صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی کشور انجام گرفت که افزون بر شناساندن صنایع دستی و سوغات کشور اقدامی برای معرفی آثار تاریخی البرز به شمار می رود.
مدیر شرکت برگزار کننده نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در کاروانسرای شاه عباسی اعلام کرد: ۶۰ غرفه شامل ۳۵ غرفه صنایع دستی و ۲۵ غرفه سوغات و خوراک استان ها در این نمایشگاه دایر شده است .
"حسین رحیمی" افزود: این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۲ بر روی علاقمندان باز است ؛ هنرمندان صنایع دستی در رشته‌های صنایع چوبی، گلیم، چرم، نمد، سفال و سرامیک، حصیر، شیشه‌گری و امثال آن آثار خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند.
وی گفت: صنایع دستی استان های البرز، کرمانشاه، اصفهان، گیلان، مازندران و قم در این نمایشگاه عرضه شده است و سیاه چادر ایل بختیاری نیز به عرضه انواع نان، آش و محصولات محلی می‌پردازد.
کاروانسرای شاه‌عباسی بنایی سنگی-آجری مربوط به دوران صفویه در شهر کرج است که در سال ۱۳۵۶ با شماره ۱۳۶۸ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha