ملاقات عمومی استاندار با طعم تلخ بیکاری دانش آموختگان مازندرانی +فیلم

ساری- ایرنا- برادر و خواهر بیکار دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد رشته معماری و گردشگری، تقاضای بانویی که دانش آموخته رشته مدیریت بهداشت و درمان است و پسرجوانی که با پنج سال خدمت حق التدریس هنوز جذب آموزش و پرورش نشده، نمونه‌هایی از تقاضای ارباب رجوع در ملاقات عمومی امروز (سه شنبه) با یوسف نوری استاندار مازندران بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حدود ۵۰ نفر از مردم مازندران امروز در دیدار با نماینده عالی دولت در استان ضمن تسلیت و ابراز همدری نسبت به شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان مسایل خود را با یوسف نوری در میان گذاشتند.

در این دیدار افزون بر مشکلات بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی، تسهیلات بانکی، انشعاب آب، برق و گاز، مسائل و موضوع‌های آموزش و پرورش، تسهیلات دامداری، جواز تولیدی، طولانی شدن فرایند اداری در شهرداری‌ها و مساعدت مالی در امر درمان و مسکن مطرح شد.

یوسف نوری استاندار مازندران که با صبر حوصله به صحبت ها و درخواست های مردم در این ملاقات گوش می‌داد، در تماس تلفنی با مسوول مربوط و یا با دستور کتبی نسبت به حل و فصل مسائل متقاضیان اقدام کرد.

نکته قابل توجه این که استاندار مازندران بیکاری در استان را به هیچ وجه قابل توجیه ندانست و در عین حال گفت: اگر تفکر جذب در دستگاه های دولتی وجود داشته باشد، این معضل اصلا حل و فصل نخواهد شد، نوری همچنین با صراحت اعلام کرد که جذب نیرو در شهرداری های مازندران که در زمان حاضر با مازاد نیرو مواجه هستند، امکان پذیر نیست.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان این که دانش آموخته‌های هنرستان ها نباید با مشکل جذب در واحد های مختلف تولیدی و صنعتی مواجه باشند، ادامه داد:‌ اگر پیوند میان صنعت و دانشگاه به معنای واقعی عملیاتی شود، مشکلات مهارت این افراد حل و فصل می شود.

وی با اشاره به این که دانشگاه های فنی و شرکت های دانش بنیان مازندران هنوز به نیازها و مطالبات مردم مطابق با فعالیت های کشاورزی به عنوان محور درآمد و رونق اقتصادی استان ورود پیدا نکردند، گفت: این که هنوز قطعات و ماشین آلات کشاورزی و صنایع تبدیلی کشاورزی در استان تولید نمی شود، ضعف اساسی است.

نوری با توضیح این که شرکت های دانش بنیان باید نهاده های کشاورزی به ویژه سموم و کود های شیمیایی را برای کشاورزی مازندران تولید کنند، گفت: به طور یقین با گسترش چنین فعالیت هایی افزون بر حل مشکلات کشاورزان معضل بیکاری دانش آموختگان نیز مرتفع می شود.

طبق آمار رسمی اکنون ۶۰ درصد بیکاران استان مازندران را دانش آموختگان دانشگاهی تشکیل می دهند، میانگین نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی در کشور ۴۰ درصد است، مسوولان محلی نسبت به این که نرخ بیکاری این افراد در استان ۲۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، نگران هستند.

ملاقات عمومی استاندار با طعم تلخ بیکاری فارغ التحصیلان مازندران+ فیلم

مشکلات زیست محیطی و عرصه های طبیعی برای فعالیت واحد های تولیدی مازندران

بررسی ها از تقاضای ملاقات عمومی امروز مردم با استاندار مازندران نشان می دهد که برخی از مدیران واحدهای تولیدی در گرفتن مجوز علاوه بر طولانی شدن روند اداری و نبود پاسخگویی شفاف، با چالش ضوابط و مقررات دوگانه زیست محیطی و منابع طبیعی مواجه هستند.

آنان در دیدار با یوسف نوری گفتند، ضوابط و مقررات برای فعالیت های تولیدی و صنعتی باید برای همه یکسان باشد، این که نور چشمی ها بتوانند با نفوذی که در دستگاه های اجرایی دارند، به هدف خود برسند، اما دیگران با چالش مواجه شوند، صحیح نیست.

استاندار مازندران ضمن این که برای حل مشکلات این افراد با مدیران دستگاه های اجرایی تماس تلفنی گرفتند، در پاسخ به برخی از درخواست ها از مدیران واحدهای تولیدی خواست که به فکر طرح های بزرگ در استان باشند و دنبال طرح های کوچک و خرد نروند.

نوری گفت که راهبرد توسعه ای استان اجرای طرح های بزرگ است.

اعتراض اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ساری نسبت به گسترش فروشگاه های زنجیره ای

اعضای ۶نفره هیات رئیسه اتاق اصناف ساری در ملاقات امروز با استاندار مازندران فعالیت های فروشگاه های زنجیره ای را بی حساب و کتاب عنوان کردند و گفتند :‌تبلیغات واهی و غلط این شرکت ها، کاسبی مغازه داران خرد را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

آنان خطاب به یوسف نوری گفتند : این که در تبلیغات وسیع غیر واقعی حتی در رسانه ملی سود کمتر از یک درصد در خرید اقساطی لوازم خانگی مطرح می شود، دروغ محض و کلاهبرداری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha