آزمون: دیدار با بلاروس محک خوبی برای تیم ملی فوتبال بانوان است

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان گفت: هدف از انجام ۲ دیدار تدارکاتی با بلاروس، ارزیابی بازیکنان جوانی است که به تازگی به ما اضافه شدند.

به گزارش ایرنا، مریم آزمون امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگویی درباره ۲ دیدار دوستانه در پنجره فیفادی با تیم ملی بلاروس اظهار داشت: در چند سال اخیر برنامه‌ریزی خوبی داشتیم که خوشبختانه نتیجه آن را هم در این مدت مشاهده کردیم. تیم ملی ایران در شرایط فعلی از نظر کمی و کیفی رشد داشته که این موضوع ارزشمند است.

تیم ملی فوتبال بانوان ایران روزهای دهم و سیزدهم خرداد ۲ دیدار دوستانه با بلاروس برگزار خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بلاروس از تیم‌های خوب اروپایی است و امیدوارم بتوانیم نتیجه مطلوبی کسب کنیم. هدف ما از انجام ۲ دیدار تدارکاتی محک بازیکنان جوان تیم است که به تازگی از لیگ‌های فوتبال به ما اضافه شدند و سپس شناخت نقاط ضعف و قوت ملی‌پوشان است تا بتوانیم با آمادگی بهتری در مسابقات رسمی شرکت کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ادامه داد: مهمترین موضوع برای تیم ملی، بازی کردن است. اگر ساعت‌ها هم در بهترین کمپ‌های ایران و خارج تمرین کنیم نمی‌تواند به اندازه یک بازی خوب به ما کمک کند، چرا که در مسابقه می‌توانیم نقاط ضعف و قوت خودمان را متوجه شویم. به هر حال همین دیدار دوستانه در سال قبل مقابل روسیه پیش از اعزام به استرالیا به ما کمک کرد چون گاهی شما بازیکنانی دارید که ممکن است در تمرین فوق‌العاده باشند اما در مسابقه نمی‌توانند آنچه مربی می‌خواهد را نشان دهند و بازی‌های دوستانه می‌تواند به ما کمک کند.

آزمون همچنین درباره جوانگرایی در تیم ملی بانوان عنوان کرد: در حال حاضر به لحاظ کمی تیم ما از نظر سنی بسیار جوان است و تقریبا از سراسر ایران در تیم ملی بازیکن داریم. توسعه فوتبال در بخش بانوان برای ما اهمیت دارد و تلاش می‌کنیم این مسیر را به همین شکل ادامه دهیم. آنچه مسلم است باید به بازیکنان جوان اعتماد کنیم و آنها را محک بزنیم تا ببینیم کدام یک در پست‌ها و سیستم برنامه‌های تیمی، می‌تواند در سال‌های آینده به تیم ملی کمک کنند. موضوع جوانگرایی باید پله به پله انجام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در هر صورت برای برخی بازیکنان باید جایگزین‌های مناسب پیدا کنیم و آینده‌نگری داشته باشیم و بازیکنانی را داشته باشیم که حداقل پنج یا ۶ سال بتوانند برای تیم ملی کمک کنند. بازیکنانی که اکنون در تیم ملی هستند، تقریبا به مدت هفت یا هشت سال است که برای ایران عزیز بازی می‌کنند و ما باید با استفاده از تجربیات شان به فکر آینده‌نگری مناسبی برای تیم ملی هم باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha