رژیم صهیونیستی خواستار عزل معاون نخست‌وزیر اسپانیا شد!

تهران-ایرنا- وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مداخله‌جویانه، از نخست‌وزیر اسپانیا خواست تا معاونش را به خاطر حمایت از حق ملت فلسطین در مالکیت بر سرزمین خود و تشکیل کشور فلسطینی عزل کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «یسرائیل کاتس» طی پیامی در توئیتر(ایکس سابق) با اشاره به حمایت اسپانیا از مقاومت مردم فلسطین در مقابل اشغالگری، «یولاندا دیاز» معاون نخست وزیر اسپانیا را به «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در نوار غزه تشبیه کرد.

وی، ایجاد کشوری اسلامی و فلسطینی از بحر تا نهر (دریای مدیترانه تا رود اردن) و از بین رفتن رژیم اشغالگر را خواست مشترک کسانی مثل السنوار و دیاز عنوان کرد.

این مقام صهیونیست «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا را به خاطر عزل نکردن دیاز و به رسمیت شناختن کشور فلسطینی در آنچه آن را به زعم خود "قتل عام یهودیان و ارتکاب جنایت جنگی علیه آنها" خواند، شریک دانست.

به گزارش ایرنا، علت عصبانیت وزیر خارجه رژیم اشغالگر از معاون نخست وزیر اسپانیا این است که وی اخیرا در اظهاراتی، اعلام کرده بود که این رژیم در نوار غزه مرتکب نسل کشی شده است و فلسطین از نهر تا بحر آزاد خواهد شد.

نخست وزیر اسپانیا دوشنبه شب در یک سخنرانی تلویزیونی به همین مناسبت، گفت: در جلسه روز سه شنبه شورای وزیران، دولت اسپانیا به رسمیت شناختن کشور فلسطین را تایید خواهد کرد. بدین ترتیب اسپانیا به بیش از ۱۴۰ کشوری می پیوندد که پیشتر فلسطین را به عنوان یک کشور در جهان به رسمیت شناختند.

سانچز تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین، «تنها راه حل» برای دستیابی به صلح است.

اسپانیا، نروژ و ایرلند، امروز سه شنبه فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسند؛ روندی که باعث شده رژیم اسرائیل سفیران خود را از این کشورها خارج کند.

روسای دستگاه دیپلماسی این سه کشور اروپایی، دیروز دوشنبه، پیش از برگزاری نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، در یک نشست خبری حاضر شده و رژیم صهیونیستی را به نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه متهم و حملات نظامی رژیم صهیونیستی در شهر مرزی رفح، جایی که افزون بر یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند را محکوم کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha