شهدای خبرنگار در غزه چهره واقعی رژیم صهیونیستی را به تصویر کشیدند

تهران- ایرنا- مدیرکل رسانه‌های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ارسال ۹۰۰ اثر داخلی و خارجی به دبیرخانه پویش «ققنوس» قلم، گفت: شهدای خبرنگار در غزه با اطلاع‌رسانی جنایت رژیم صهیونیستی و کشتار کودکان و زنان بی‌دفاع، نه تنها چهره واقعی این رژیم را به تصویر کشیدند، بلکه پوشالی بودن شعار حقوق بشر غربی را به جهانیان نشان دادند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علیرضا شیروی روز یکشنبه - ۲۰خرداد- در همایش تجلیل از برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران شهید غزه(راویان راستین مقاومت مردم غزه) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت که سرمشق خدمت صادقانه و حامی جبهه مقاومت بودند و خبرنگاران شهید عملیات طوفان الاقصی اظهار داشت: شهدایی که با اهدای خون خود برای ثبت روایت‌ها از جان مایه گذاشتند و در ۸ ماه گذشته ۱۴۷ خبرنگار به شهادت رسیدند.

مدیرکل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اشغالگران خبرنگاران را برای ترور روایت فلسطین هدف قرار می‌دهند و پنهان کردن هشت رسانه‌های از اقدام‌های رژیم صهیونیستی است.

شهدای خبرنگار در غزه چهره واقعی رژیم صهیونیستی را به تصویر کشیدند

شیروی گفت: شهدای خبرنگار با اطلاع‌رسانی کامل و صحیح و کودکان شهید غزه، نه تنها چهره واقعی رژیم صهیونیستی را به تصویر کشیدند بلکه پوشالی بودن شعار حقوق بشر جوامع بین‌المللی را به جهانیان نشان دادند. امروز کاربرد معیار دوگانه حقوق بشری غربی‌ها بر کسی پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: بیان حقیقت یکی از راه‌های بسیار موثر حمایت از مردم مظلوم فلسطین است، در مقابل کسانی که از جان می‌گذرند تا روایت‌گر مردم فلسطین در این روزهای سخت باشند سر تعظیم فرودمی‌آوریم.

شیروی خاطرنشان کرد: ۷۰۰ اثر داخلی و ۲۰۰ اثر خارجی به دبیرخانه پویش ققنوس ارسال شد. به جز ۲۴۹ اثر از تهران، تعداد آثار ارسالی از استان‌های اصفهان، کرمانشاه و همدان از سایر استانها بیشترین است.

شهدای خبرنگار در غزه چهره واقعی رژیم صهیونیستی را به تصویر کشیدند

خون شهدای غزه اثر خود را بر افکار عمومی جهان گذاشت

محمدجواد اخوان مدیرمسئول روزنامه جوان هم گفت: رسانه‌های جریان اصلی در طول ۸۰ سال در خصوص حقایق مساله فلسطین و غزه به مردم دروغ گفتند، اما در هشت ماه گذشته ورق برگشت و جوشش ملی در بین مردم و دانشجویان اتفاق افتاد و نهادهای بین‌المللی و دیوان‌های بین‌المللی مجبور شدند کارهایی را انجام دهند.

وی افزود: خون شهدا اثر خود را بر افکار عمومی جهان گذاشت این اثر تا جایی بود که محاصره رسانه‌ای را هم شکست به گونه‌ای که در اروپا و آمریکا هم این اتفاق افتاد.

اخوان گفت: آنچه طوفان الاقصی را متمایز می‌کند تجمع مردم فلسطین است که ضربه جبران‌ناپذیری به رژیم صهیونیستی وارد کرد، این اراده مهمی است و آینده نه تنها فلسطین که جهان را رقم خواهد زد. اراده جهانی به کمک اراده فلسطینی آمد و معادلات را به هم زد.

همایش تجلیل از برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» و گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگاران شهید غزه(راویان راستین مقاومت مردم غزه) با حضور ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، فرشاد مهدی‌پور معاون امور رسانه و تبلیغات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی و حجت‌الاسلام علی کریمیان دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و به همت معاونت امور رسانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بسیج رسانه و خبرگزاری قدس در سالن همایش‌های بسیج رسانه برگزار شد.

رسانه‌های غربی حقیقت غزه را می‌کشند

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم با اشاره به نقش مطبوعات در انتقال واقعیت گفت: اهمیت این انتقال واقعیت کمتر از مقاومت مردم فلسطین نیست، یکی از علت‌هایی که شاهدیم اطلاع‌رسانی رژیم صهیونیستی کنار رفته و از صحنه حذف شده، انتقال واقعیت آن چیزی است که در فلسطین می‌گذرد.

وی با اشاره به نظرسنجی‌های صورت گرفته توسط دانشگاه هاروارد درباره اقدام صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین که نشان از اتفاق نظر در نابودی رژیم صهیونیستی دارد، ادامه داد: اگر اطلاع رسانی و خبرنگاران نبودند که رویدادهای غزه را به درستی بیان کنند شاهد این تحولاتی بین المللی و افکار عمومی جهان، نبودیم.

ابوشریف اظهار داشت: این خیانتی است که برخی موسسات مطبوعاتی دنیا و غرب انجام می‌دهند و خبررسانی و اطلاع‌رسانی را می‌کشند.

وی افزود: اکنون هر روز در نوار غزه ۶۰ کودک فلسطینی شهید می‌شوند و موسسات رسانه ای غربی در مقابل این جنایات اقدامی نمی‌کنند. من می‌خواهم که این موسسات این جنایات را افشاگری کنند تا ضربه دیگری را به رژیم صهیونیستی بزنیم.

کابینه رژیم صهیونیستی لبه سقوط قرار دارد

حجت‌الاسلام علی کریمیان دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی گفت: هر حادثه و اتفاقی در دنیا اگر قلمی زده نشود و با هنر آمیخته نشود ماندگار نخواهد شد؛ یکی از ویژگی‌های جنگ غزه که حتما در تاریخ ثبت می‌شود سهمی است که اصحاب رسانه در این پیروزی داشتند. با شما که روایت مجاهدت کردید پیمان می‌بندیم و راه شما را ادامه می‌دهیم، این راه پایانی ندارد.

کریمیان گفت: امروز رژیم صهیونسیتی کجاست؟ ارتشی که یک روزی به ارتش شکست ناپذیر معروف بود بیش از هشت ماه است در نوار باریکه غزه می‌جنگد هیچ دستاوردی به غیر از کشتار مردم مظلوم فلسطین نداشته و اهدافی که داشته تحقق پیدا نکرده و نخواهد کرد.

کریمیان اظهار داشت: رژیم صهیونسیتی به هم ریخته‌ترین است و کابینه این رژیم هر روز در لبه سقوط قرار دارد. امروز مردم دنیا علیه رژیم صهیونیستی هستند، قبلا توده‌های مردم بود اما نخبگان هم به میدان آمده‌اند.

کریمیان افزود: امروز با همان قانونی که بنیانگذارش در دادگاه لاهه یک یهودی بود رژیم صهیونیستی مواخذه می شود و مردم غزه با وجود همه مشکلات مقاوم‌تر از پیش هستند.

وی ادامه داد: تحلیل‌ها بر این بود که گروه‌های مقاومت در چند ماه تمام می‌شوند، اما امروز شاهدیم که پرحماسه‌تر شده‌اند و یک موضوع در این پیروزی‌ها نقش اساسی داشت و آن روایت بود. به خاطر تمام انسان‌های پاک فطرتی که خود رسانه شدند و انسان رسانه‌ها در این پیروزی نقش بسزایی داشتند و اگر این‌ روایت‌ها نبود مظلومیت در عزه باقی می‌ماند و تاریخ‌سازی نمی‌کرد.

برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» در بخش ملی و بین‌الملل؛

زهرا عباسی خبرنگار خبرگزاری فارس و معصومه خداوردیان خبرنگار روزنامه ایران به‌صورت مشترک رتبه نخست، عاطفه جعفری از روزنامه فرهیختگان رتبه دوم و محبوبه نیاورانی خبرنگار روزنامه صبح نو حائز رتبه سوم شدند. همچنین در این بخش محبوبه محمدی مزرعه‌شاهی از پایگاه خبری صدای نائین شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش تیتر، محمدصادق علیزاده از روزنامه ایران رتبه نخست، مبینا افراخته از خبرگزاری مهر رتبه دوم و مریم جهان‌پناه از پایگاه خبری نورنیوز و سعیده خورشیدوند از پایگاه خبری خورشید جانان به‌صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش آثار صوتی (پادکست)، مهدیه عبدالله از پایگاه خبری نورنیوز، محمدصادق آزادی فعال رسانه‌ای و محمدعرفان آقا عابدی از گروه رسانه‌ای اصفهان زیبا به‌ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

در بخش طرح گرافیکی، محمدجواد پرداخته گرافیست رسانه‌ای رتبه نخست، سیدمهدی طالبی از روزنامه فرهیختگان رتبه دوم و احمدرضا سهرابی از روزنامه عصر مردم رتبه سوم را کسب کرد.

در بخش ویدئو، میلاد گودرزی از خبرگزاری مهر و محمدعلی صنوبری سردبیر مؤسسه نگاه نو به‌صورت مشترک رتبه اول، شهاب‌الدین محمدی فعال رسانه‌ای رتبه دوم و مهسا دشتی از پایگاه خبری هم‌نوا رتبه سوم را کسب کرد. همچنین در این بخش حانیه علی‌پور از نورنیوز شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش عکس، ابراهیم فلاح از پایگاه خبری آوای خزر و عبدالرحمن رافتی از خبرگزاری تسنیم و در بخش عکس‌نوشت، سیده عطیه حسینی از پایگاه خبری دیار بصیر و احمد ملک‌زاده از پایگاه خبری وارک‌نیوز حائز رتبه‌های اول و دوم شدند.

درید وحیدی خبرنگار خبرگزاری عراق (واع) در بخش متن، هانی عقیل خبرنگار تلویزیون العهد عراق در بخش ویدئو، مختار حداد خبرنگار پایگاه خبری العهد و رادیو نور لبنان در بخش صوت و سیدعباس حسینی خبرنگار خبرگزاری صدای افغان در بخش طرح گرافیکی برگزیدگان پویش رسانه‌ای ققنوس قلم در گروه بین‌الملل را تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha