سلامت بیش از ۳۴ هزار نوآموز گلستانی سنجیده شد

گرگان- ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان از تمدید مهلت سنجش سلامت نوآموزان تا ۲۰ خرداد ماه جاری خبر داد و گفت: تاکنون سلامت ۳۴ هزار و ۴۰۰ نوآموز گلستانی سنجیده شد.

محمد قاسم‌پور روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سنجش سلامت نوآموزان تا پایان اردیبهشت ماه جاری مهلت داشت که در راستای سنجش تمامی نوآموزان، زمان ثبت‌نام و غربالگری تا ۲۰ خرداد ماه جاری تمدید شد.

وی با بیان اینکه ۳۹ هزار نوآموز گلستانی نیازمند سنجش سلامت هستند، افزود: چهار و ۶۰۰ نوآموز گلستانی هنوز برای سنجش سلامت اقدام نکردند که امیدوارم والدین این نوآموزان در اسرع وقت برای نوبت‌گیری اقدام کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان به اهمیت اجرای طرح غربالگری سلامت اشاره کرد و توضیح داد: والدین در صورت انجام ندادن سنجش سلامت نوآموزان، امکان ثبت‌نام فرزند خود برای ورود به اول دبستان را ندارند و در سفارش کتاب نیز دچار مشکل می‌شوند.

قاسم‌پور با بیان اینکه پارامترهای مختلف از جمله بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و سطح سلامت کودکان (اندازه‌گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری‌های پوست و مو، بیماری‌های نیازمند مراقبت ویژه و وضعیت واکسیناسیون) در طرح سنجش سلامت نوآموزان غربالگری و بررسی می‌شود، تاکید کرد: پس از سنجش سلامت نوآموزان، خانواده‌ها از شرایط فرزند خود برای ورود به دبستان مطلع می‌شوند.

وی از فعالیت ۱۵ مرکز جامع سلامت برای اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان در گلستان اشاره کرد و گفت: مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌ هنگام رشدی- تربیتی در تمامی شهرستان‌های استان فعال است.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی گلستان گفت: والدین نوآموزان باید ابتدا به سایت my.medu.ir مراجعه کرده و فرم‌های لازم را تکمیل کنند که پس از انجام این فرایند، نوبت‌گیری آزمون سنجش سلامت برای فرزندان آن‌ها صادر می‌شود.

به گفته وی؛ ثبت‌نام متولدین مهر ماه ۱۳۹۶ تا اول مهر ماه ۱۳۹۷ که در سال ۱۴۰۳ می توانند وارد پایه اول دبستان می‌شوند در طرح سنجش سلامت نوآموزان الزامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha