۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85492142
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گازگرفتگی در اردبیل یک فوتی و ۲ مسموم برجا گذاشت

۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶
کد خبر: 85492142
گازگرفتگی در اردبیل یک فوتی و ۲ مسموم برجا گذاشت

اردبیل - ایرنا - فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل گفت: مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل یک فوتی برجا گذاشت و ۲ نفر دیگر را هم راهی بیمارستان کرد.

به گزارش ایرنا سرهنگ سعید یوسفی فعال روز سه شنبه با اعلام این خبر، افزود: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر انتقال مصدومان حادثه گازگرفتگی به بیمارستان سبلان اردبیل، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۷ "وحدت" در قالب گشت انتظامی به محل اعزام شدند.

وی اظهار کرد: با بررسی های به عمل آمده مشخص شد حادثه گازگرفتگی در محله "سلمان آباد" روی داده و اعضای سه نفره یک خانواده دچار گازگرفتگی شده اند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل بیان کرد: متاسفانه در این حادثه یک مرد ۶۳ ساله به علت مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان باخته و ۲ نفر از اعضای خانواده نیز مسموم شدند و اقدامات قانونی در این رابطه در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، مونوکسیدکربن گازی است بی رنگ ، بی بو ، سمی و غیرقابل مشاهده که در اثر سوختن ناقص مواد سوختی حاصل می شود و وقتی در محیط بسته انتشار یابد سبب مسمومیت وحتی مرگ و میر می شود.

حوادث ناشی از گازگرفتگی را می‌توان با اندکی توجه و دقت و رعایت درست اصول ایمنی کاهش داده و جلوی مرگ‌های تلخ و داغدار شدن خانواده‌ها را گرفت.

علایم و نشانه‌های مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن می‌تواند به شکل موارد بسیار متفاوت در افراد نمایان شده و در اثر تماس طولانی با گاز مونوکسیدکربن، علایمی شبیه سردرد، سرگیجه، افزایش شدید ضربان قلب در ابتدا ، ‏وزوز گوش و خواب آلودگی ، تهوع ، استفراغ ، تپش قلب ، کاهش سطح هوشیاری ، آسیب‌های دایمی به سیستم عصبی ، کما و در نهایت مرگ رخ می‌‏دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha