امام جمعه آستارا: شهید رئیسی فرهنگ خدمت را در جامعه نهادینه کرد

آستارا - ایرنا امام جمعه آستارا گفت: آیت الله رئیسی با کار شبانه روزی و تلاش خستگی ناپذیر فرهنگ خدمت را در جامعه نهادینه کرد و نشان داد با عمل به فرامین الهی و تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب می‌توان بر مشکلات چیره شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی روز سه‌شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آستارا افزود: مکتب حکمرانی ولایی شهید آیت الله رئیسی را باید در جامعه تبیین کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا با تاکید بر تبیین مکتب شهید رئیسی در ایام شهادت وی ادامه داد: باید این فرهنگ به عنوان الگوی حکمرانان تکثیر شود.

امام جمعه آستارا ۲ عنصر جهاد و اخلاص را از ویژگی‌های اصلی وجودی و کاربردی شهید آیت الله رئیسی عنوان کرد و گفت: هرکس مجاهدانه و خالصانه جهاد کند، به حتم در مسیر حق قرار می‌گیرد و خداوند سبحان او را هدایت می‌کند.

وی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر حاکمیت اسلام و ارزش‌های اسلامی است که از جمله شاخصه‌های مهم و اصلی این آموزه های دینی مقابله با باطل و دشمن است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا با اشاره به اینکه دشمن سعی در تخریب ارزش‌ها و تضعیف عقاید و باورها دارد، تاکید کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی باید در این زمینه دغدغه‌مند و حساس باشند.

باقری ارومی افزود: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی، اقناعی و تبیینی است و تنها نمی‌توان با رویکرد سلبی و امنیتی در قبال آن‌ها عمل کرد.

وی ادامه داد: در عین حال باید توجه داشت که رویکرد سلبی هم در جای خود به کار گرفته شود و در مواردی اتخاذ چنین رویکردی نیز لازم است، اما چنانچه از مقولات فرهنگی و تبیینی در قبال برخی مسائل غفلت شود، کار ناقص می‌ماند و ما باید همواره این نکته را مدنظر قرار دهیم.

امام جمعه آستارا اظهار کرد: نام‌گذاری روزهایی از سال به تولیدات هر استان و شهرستان فرصت خوبی برای فرهنگ سازی در رونق آن تولید و صنعت به شمار می رود و ما نیز با توجه به تولیدات باغی که داریم و مسافر پذیر بودن شهرستان آستارا می توانیم از این پتانسیل در کنار کار فرهنگی به اقتصاد کشور و شهرستان نیز کمک کنیم.

فرماندار شهرستان آستارا نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت ضمیمه کردن فرهنگ دفاع مقدس به فرهنگ عمومی کشور و انتقال آن به نسل‌ کنونی تصریح کرد: ایستادگی، مقاومت، صبر و شکیبایی ملت فلسطین در وقایع غزه در برابر بی‌سابقه‌ترین جنایات علیه بشریت نشات گرفته از فرهنگ اصیل اسلامی است.

محمدرضا شهاب زاده بر ضرورت تلاش برای تقویت و کارآمدی بیشتر این شورا و برگزاری منظم جلسات آن تاکید کرد و نفس برگزاری این جلسات را در هم‌اندیشی و هم‌گرایی صاحب‌نظران و متولیان فرهنگ مهم و اثرگذار دانست.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha