بازگرداندن کودک ایرانی مبتلا به اوتیسم از دانمارک به ایران تسریع شود

تهران - ایرنا- دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه در نامه‌ای به وزارت امور خارجه، تسریع بازگرداندن و واگذاری کودک ایرانی مبتلا به اوتیسم به خانواده‌اش از دانمارک به ایران را خواستار شد.

به گزارش ایرنا از معاونت امور بین الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی در نامه‌ای به وزارت امور خارجه خواستار بازگرداندن و واگذاری داریوش حیدری کودکی که با وجود مخالفت والدینش در دانمارک نگهداری می‌شود به سازمان بهزیستی کشور شد.

غریب آبادی در این نامه ضمن اشاره به اخراج والدین این کودک از دانمارک بدون همراهی فرزندشان که مبتلا به اوتیسم است، افزود: وزارت امور خارجه در سطوح مختلف تاکنون اقدامات عدیده‌ای را برای حل معضل این خانواده و الحاق فرزند به والدینش انجام داده اما دولت دانمارک همکاری لازم را انجام نداده است.

وی ادامه داد: سئوال اصلی این است حال که والدین این کودک در ایران به سر می‌برند و دیگر در دانمارک حضور ندارند، چرا دولت دانمارک از انجام تعهدات خود برای الحاق این کودک بیمار به والدینش طفره می‌رود؟

دبیر ستاد حقوق بشر تاکید کرد: اصولا گرفتار کردن والدین این کودک در مسیر دادگاه‌های دانمارک در حالی که در ایران حضور دارند؛ ولو با اعطای ویزا برای حضور و پیگیری حقوقی قضایی موضوع، اقدام صحیح و انسانی نیست و مغایر با تعهدات حقوق بشری دانمارک است.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه در ادامه با عنایت به مکاتبه رئیس سازمان بهزیستی کشور مبنی بر اعلام آمادگی و موافقت با پذیرش داریوش در یکی از مراکز توانبخشی و مراقبتی در کنار خانواده، تاکید کرد ضروری است موضوع واگذاری سرپرستی کودک یادشده به سازمان بهزیستی کشور در دستور کار پیگیری جدی وزارت امور خارجه قرار گرفته و از ظرفیت‌های موجود برای پاسخگو کردن دولت دانمارک و الحاق این کودک به خانواده‌اش استفاده شود.

به گزارش ایرنا، سرپرستی داریوش حیدری چند سال پیش به حکم دادگاه خانواده دانمارک از پدر و مادر سلب و به شهرداری محل اقامت واگذار شده است.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راستای کمک به اتباع ایرانی در خارج از کشور تاکنون تلاش‌های فراوانی را به ویژه از سوی سفارت کشورمان در دانمارک در راستای بازگرداندن این کودک به آغوش خانواده انجام داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha