زمینه فعالیت بخش خصوصی برای ارائه آموزش‌های مهارتی در کردستان فراهم است

سنندج- ایرنا-  مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: بخش خصوصی نقش موثری در توسعه آموزش‌های مهارتی دارد و زمینه فعالیت این بخش در استان فراهم است.

به گزارش ایرنا، سیدعلی علوی روز سه‌شنبه در جمع مدیران آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه‌ای شهرستان سقز اظهار کرد: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای بازوی اصلی این اداره کل در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی در سطح استان هستند.

وی بیان کرد: وجود ۱۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در شهرستان سقز ظرفیت مطلوبی را برای ارائه آموزش های مهارتی به علاقمندان و افراد جویای مهارت ایجاد کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان ادامه داد: افزون بر وجود آموزشگاه‌های ثابت، آموزشگاه‌های سیار و جوار کارگاهی هم در شهرستان‌های مختلف استان در راستای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فعال است و می توان از این پتانسیل هم نهایت استفاده را کرد.

رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان سقز هم با اشاره به وجود ۲ مرکز فنی و حرفه ای دولتی در این شهرستان، اظهار کرد: در این آموزشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف و براساس نیاز جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان کلاس‌های آموزشی و مهارتی برگزار می‌شود.

کاوه احمدزاده با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت زیادی در زمینه نیروی انسانی متخصص و کارآمد است، بیان کرد: جوانان سقزی تاکنون در عرصه های مختلف به ویژه در مسابقات مهارتی به خوبی توانستند استعداد و توانمندی خود را نشان دهند.

وی یادآور شد: یکی از نیازها و مطالبات مردم این شهرستان تکمیل پروژه نیمه تمام مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سقز است که امیدواریم با تخصیص اعتبارات بیشتر از سوی دستگاه مجری شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha