۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۱
کد خبر: 85492248
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استقرار ۲۶۰۰ ناجی در سواحل کشور

۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۱
کد خبر: 85492248
استقرار ۲۶۰۰ ناجی در سواحل کشور

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: با اجرای طرح ساماندهی سواحل شمالی و جنوبی کشور، ۲ هزار و ۶۰۰ ناجی در فصل تابستان در سواحل کشور مستقر خواهند شد.

مهدی حیدری صبح پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن فصل گرما و آغاز فعالیت آبی، فدراسیون نجات غریق و غواصی طرح ساماندهی سواحل دریایی را از ۱۲ خرداد آغاز خواهد کرد. در این راستا برای حفاظت از جان شهروندان در سواحل شمالی کشور و همچنین خوزستان ۲ هزار و ۶۰۰ ناجی حضور دارند تا با آمادگی خود در تفرجگاه‌های از پیش تعیین‌شده، از جان شناگران حفاظت کنند.

وی ادامه داد: بنا داریم تا ناجیان مرد و زن در نوبت صبح و عصر تا پایان شهریور در فضاهای تعریف‌شده حاضر شوند تا بتوانند ناظر بر فعالیت ورزشی مسافران و علاقه‌مندان به مناطق دریایی باشند. هدف ما از این اقدام تلاش بیشتر در راستای اقدامات پیشگیرانه از غرق شدگی احتمالی است.

رئیس فدراسیون نجات غریق گفت: با اجرای طرح ساماندهی سواحل که از سال ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفت، شاهد کاهش آمار غرق‌شدگی در کشور بودیم که بنا به آمارهای به‌دست آمده از برخی دستگاه‌ها در استان گیلان، مازندران و خوزستان به ترتیب ۷۰، ۵۰ و ۶۹ درصد کاهش قربانی را به نسبت سال ۱۴۰۱ داشتیم که این نشان از موفق بودن طرح دارد.

حیدری اضافه کرد: با توجه به استقبال مسافران از سواحل دریای شمال کشور، از آنها می‌خواهیم که در ایام تابستان تنها به محیط‌های تعیین‌شده مراجعه کنند چرا که بی‌توجهی و ایمن نبودن سواحل می‌تواند جان افراد را به خطر بیندازد.

استقرار ۲۶۰۰ ناجی در سواحل کشور

وی همچنین در خصوص تیم اعزامی نجات غریق به مسابقات جهانی استرالیا اظهار کرد: مسابقات جهانی از ۲۸ مرداد به مدت ۸ روز در استرالیا برگزار خواهد شد. برای حضور قدرتمندانه در پیکارهای جهانی پنج مرحله اردو در نظر گرفته شده که قرار است تا پیش از اعزام‌ها ۲ اردوی آماده‌سازی دیگر تشکیل شود.

رئیس فدراسیون نجات غریق ادامه داد: ترکیب تیم مردان کشورمان برای حضور در مسابقات جهانی را سامان سفیددست، امیرارسلان زارعی، سیدمحمد حسنی و آرش آستانه در بخش مردان و همچنین کژال رستمی، فائزه آشورپور، پردیس عبدالمهدی و مریم محبی، در تیم زنان تشکیل می‌دهند. مسابقات جهانی مردان در بخش‌های ساحلی، دریایی و استخری برگزار می‌شود و در بخش بانوان نیز ملی‌پوشان در ماده ساحلی به رقابت خواهند پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha