فروش یکصدهزار میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی ۳۷۰ هزارنفری دانش بنیان‌ها

تهران- ایرنا- معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با بیان اینکه، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به مرز ۱۰ هزار مجموعه نزدیک شده است، از فروش هزار میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی ۳۷۰ هزار نفری این مجموعه‌ها در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سیاوش ملکی فر امروز (سه شنبه) در حاشیه افتتاح دومین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال ویژه نخبگان توسط این مجموعه اظهار داشت: این نمایشگاه در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان جهش تولید نام گذاری شده و به دنبال استقبال گسترده دانش بنیان ها همچنین نخبگان جوان از اولین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال، صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شد.

وی افزود: نمایشگاه فردا نهم خردادماه با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات با معرفی بیش از ۱۰۰۰ فرصت شغلی ادامه خواهد داشت.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به حضور و ثبت نام ۴۵ شرکت دانش‌بنیان بزرگ و حدود یک هزار نفر از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های استان تهران افزود: استقبال از این نمایشگاه بسیار مناسب بوده است.

وی هدف از این نمایشگاه را ارتباط بیشتر کارجویان و کارفرمایان دانش‌بنیان به یکدیگر عنوان و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۲ نخستین رویداد کار و اشتغال با حضور ۳۲ شرکت از خانواده فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین نخبگان استان تهران برگزار شد.

ملکی فر با اشاره به برگزاری نخستین دوره نمایشگاه کار و اشتغال در سال گذشته یادآورشد: در این رویداد نیز ۶۳۸ شرکت ثبت‌نام کردند و هزار و ۱۰۰ درخواست همکاری ثبت شد.

وی با اشاره به دومین نمایشگاه کار و اشتغال گفت: در این دوره از نمایشگاه که یکهزار فرصت شغلی به اشتراک گذاشته شده است، حدود هزار و ۵۰۰ کارجو ثبت نام و نزدیک به ۲ هزار نفر نیز تاکنون از غرفه‌ها بازدید کرده اند.

ملکی‌فر در پایان یادآور شد: در این دوره از نمایشگاه ۵۱ درصد دانشجو و ۴۹ درصد دانش‌آموخته حضور دارند و از دانشگاه‌هایی همچون تهران، صنعتی امیرکبیر، خواجه نصیر طوسی، شهید بهشتی، علم و صنعت و سایر دانشگاه‌ها حضور پیدا کردند.

فروش هزار میلیاردتومانی و اشتغال‌زایی ۳۷۰ هزارنفری دانش بنیان‌ها

افزایش سرمایه صندوق نوآوری به ۱۰۰ همت تا ۱۴۰۶

ملکی‌فر با بیان اینکه، سرمایه صندوق هم اکنون به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است ادامه داد: در هیات امنای صندوق هم مصوب شده که این سرمایه تا سال ۱۴۰۶ به ۱۰۰ هزارمیلیاردتومان افزایش یابد.

وی افزود: بر اساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد ریاست جمهوری هم اکنون تعداد شرکت های دانش بنیان به مرز ۱۰ هزار مجموعه نزدیک شده است، از فروش هزار میلیارد تومانی و اشتغال‌زایی ۳۷۰ هزارنفری این مجموعه های فناور در کشور خبر داد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری همچنین تصریح کرد: این مجموعه با سرمایه ۳ هزارمیلیاردتومانی خود توانسته است با همراهی شبکه بانکی کشور تاکنون ۶۰ هزار میلیاردتومان سرویس مالی به دانش بنیان ها ارائه کرده است.

ملکی فر، یکی از اهداف اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری را، افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان به ۷ درصد تا پایان برنامه هفتم توسعه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه، درحال حاضر بیش از ۸۰ خدمت توسط صندوق نوآوری و شکوفایی به دانش بنیان ها و فناوران ارائه می شود افزود: ۵۰ درصد این خدمات مربوط به حوزه مالی و ۵۰ درصد دیگر در حوزه توانمندسازی این مجموعه ها است.

دومین نمایشگاه تخصصی کار و اشتغال ویژه نخبگان ۸ و ۹ خردادماه جاری در صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری درحال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha