سرمربی تیم ملی تنیس روی میز: شهسواری با افتخاراتش پرچمدار المپیک شد

تهرنا- ایرنا- سرمربی تیم ملی تنیس روی میز زنان گفت: ندا شهسواری یکی از پرافتخارترین زنان ایران است و برای بار سوم افتخار حضور در المپیک را دارد و همین موضوع سبب شد تا او را به عنوان پرچمدار ایران در بازی‌های المپیک انتخاب کنند.

حمیده ایرانمنش صبح پنشجنبه در گفت‌وگو با ایرنا با تبریک به ندا شهسواری به دلیل کسب سهمیه المپیک در مسابقات آسیای میانه در ازبکستان، اظهار داشت: ما در بخش زنان تنها مجاز به اعزام ۲ نماینده به مسابقات کسب سهمیه المپیک بودیم. بنابراین ندا شهسواری و مهشید اشتری را به این رقابت‌ها اعزام کردیم. در گروه شهسواری سه نماینده از قرقیزستان، قزاقستان و ازبکستان حضور داشتند. شهسواری توانست هر سه کشور را در مرحله گروهی ببرد و در نهایت به عنوان نفر اول از گروه خود صعود کند.

وی افزود: شهسواری در نیمه نهایی به اشتری خورد و بازی زیبایی بین این ۲ بازیکن برگزار شد و با شکست اشتری توانست به فینال راه یابد. در نهایت شهسواری توانست در فینال این مسابقات با برتری مقابل بازیکن سروناز، جوان ازبکستانی که برای قزاقستان بازی می‌کرد، قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کند و به سهمیه المپیک پاریس دست یابد. اشتری در مرحله گروهی بازی را به حریف قزاق واگذار کرده بود و شهسواری مقابل این بازیکن بازی سختی داشت. از لحاظ رنکینگ انفرادی سروناز بالاتر از شهسواری بود.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز عنوان کرد: اشتری در اولین دور حضورش در مسابقات کسب سهمیه المپیک بسیار خوب بازی کرد. او بازیکن جوان و آینده‌داری است. اشتری خوب بازی کرد و جنگید و بسیار تلاش کرد و بالاخره در نیمه نهایی تمام ایرانی این مسابقات باید یکی حذف می‌شد تا با صعود به فینال به سهمیه برسد.

وی ادامه داد: هنوز رنکینگ پینگ‌پنگ‌بازان منتشر نشده است و خوشحالم که سهمیه المپیک به شهسواری رسید. این خوشحالی فقط به خاطر خودم نبود بلکه به خاطر جامعه تنیس روی میز کشورمان در بخش بانوان بود که این موضوع نشان‌دهنده توانمندی دختران ایران‌زمین است. اگر سرمایه‌گذاری و حمایت انجام شود، کارهای بزرگی در تنیس روی میز صورت خواهد گرفت. امیدوارم حمایت‌های مسئولان وزارت ورزش بیشتر شود و در بخش زنان پله‌های ترقی را طی کنیم.

ایرانمنش درباره پرچمداری شهسواری در بازی‌های المپیک پاریس نیز گفت: شهسواری یکی از پرافتخارترین زنان ایران است و برای بار سوم افتخار حضور در المپیک را دارد. همین موضوع سبب شد تا نگاه ویژه‌ای به او شود و او را به عنوان پرچمدار ایران در بازی‌های المپیک انتخاب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha