دولت شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی ۶.۵ میلیون نفر را از خط فقر بالا کشید

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت گفت: دولت سیزدهم ۶.۵ میلیون نفر را از خط فقر بالا کشید و نرخ تورم را به زیر ۴۰ درصد رساند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، مراسم بزرگداشت «شهدای خدمت» در پردیس ملاصدرا دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با حضور حمیدرضا دهقانی دستیار ویژه وزیر شهید امور خارجه و سفیر ایران در قطر و امیررضاشاهانی رئیس دانشگاه و خانواده شهدا برگزار شد.

شاهانی در این مراسم با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: اساس عمل ایشان اخلاص و صداقت بود، از هوای نفس، حب مقام و ریاست به دور بود معمولاً حاکمان گاهی برای مصلحتی، مطلبی بر خلاف واقع اظهار می‌دارند، اما او هرگز از این روش استفاده نکرد بلکه از سلاح نافذ و برنده اخلاص و صداقت استفاده کرد و او صادقانه وارد ریاست جمهوری شد و صادقانه خارج شد.

وی گفت: یکی از جنبه‌های عزتی که خداوند به ایشان عنایت کردند اعلام عزای عمومی در بسیاری از کشورها بود که بر اساس برخی گزارش‌ها یک چهارم مردم دنیا برای آیت‌الله رئیسی عزای عمومی اعلام کردند و این عزتی است که خداوند نصیب او کرد.

شاهانی گفت: بانک جهانی در گزارشی اعلام کرده است که اقتصاد ایران به رغم تداوم تحریم های اقتصادی و تشدید شرایط نامطمئن سیاسی‌منطقه‌ای به رشدی پایدار طی چهار سال گذشته رسیده است. درحالی که بخش نفت به این رشد کمک کرده است، بخش غیرنفتی به ویژه خدمات و صنعت، موتور اصلی رشد اقتصادی بوده است.

رشد اقتصادی ۵.۱ درصد و بیکاری ۷.۶ درصد شد. نرخ تورم به زیر ۴۰ درصد رسید. دولت رئیسی ۶.۵ میلیون نفر را از خط فقر بالا کشید. نابرابری در ایران کمتر و ضریب جینی به ۳۴.۸ درصد کاهش یافت. دستاوردهای خوبی در عرصه دیپلماسی و سیاست بین الملل رقم زده شده است که اوج همه آنها عملیات وعده صادق بود.

دولت شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی ۶.۵ میلیون نفر را از خط فقر بالا کشید

رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: پسر مرحوم شهید حسین امیر عبداللهیان دانشجوی دکترای دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی است و به دور از تجملات آقازادگی زندگی می‌کند و این به دلیل سلامت نفسی است که از پدر به او ارث رسیده. امروز عزیز بزرگی را از دست دادیم و دچار خسارت بزرگی هستیم. امیدواریم خداوند متعال امثال او را از جامعه دریغ نکند.

دولت شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی ۶.۵ میلیون نفر را از خط فقر بالا کشید

در ادامه مراسم مسئول نهاد رهبری، حجت الاسلام و المسلمین محمد طهماسبی ضمن عرض تسلیت گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های منحصر به ‌‎فرد آیت‌الله رئیسی «اخلاص» بود. کسی که اخلاص دارد فضای حرکت و فضای زندگی‌اش و در نتیجه اثر گذاری‌اش نیز متفاوت می شود.

دولت شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی ۶.۵ میلیون نفر را از خط فقر بالا کشید

حمیدرضا دهقانی دستیار ویژه وزیر شهید امور خارجه و سفیر پیشین ایران در قطر با بیان خاطراتی از رئیس جمهور شهید و وزیر شهید امور خارجه به بیان خصایص اخلاقی، شیوه‌های مدیریتی، خضوع و تواضع و مردم داری ایشان پرداخت.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل خادم الرضا (ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی روی رودخانه ارس در مرز مشترک با جمهوری آذربایجان، در محدوده شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود سقوط کرد.

حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و سه نفر کادر پروازی، دیگر سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند که همگی به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha