حکیم: سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت رژیم صهیونیستی در رفح تأسف‌بار و شگفت‌آور است

تهران - ایرنا - سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، جنایت رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کرد و گفت: سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی در رفح تأسف‌بار و شگفت‌آور است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق، سید عمار حکیم در پیامی نوشت: رژیم اشغالگر صهیونیستی، در ادامه پافشاری خود بر شکستن حرمت انسان‌ها و نقض معاهده‌های بین‌المللی و قواعد حاکم بر جنگ‌ها که در توافق‌نامه ژنو و غیر آن آمده، مرتکب جنایت خونبار دیگری شد که عرق شرم بر جبین بشریت می‌اندازد و چادرهای آوارگان در شمال غرب رفح را هدف قرار داده که ده‌ها شهید و زخمی در پی داشته که اکثر آنان زنان و کودکان و سالخوردگان هستند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که این اقدام جنایتکارانه را محکوم می‌کنیم و سکوت ناموجه جامعه جهانی در برابر این جنایات وحشیانه را تأسف‌بار و شگفت‌آور می‌دانیم.

حکیم بار دیگر موضع متحد عربی و اسلامی در قبال آنچه در رفح و غزه می‌گذرد را خواستار شد و بر اعمال فشار برای متوقف کردن ریختن خون فلسطینیان که ابعادی نامعقول پیدا کرده است، تاکید کرد.

وی همچنین تیراندازی سربازان ارتش غاصب رژیم صهیونیستی به سربازان مصری در گذرگاه رفح را محکوم کرد و این اقدام را تنشی خطرناک و تحولی مشکوک در حوادث جاری در نوار غزه و رفح و سراسر سرزمین‌های فلسطینی دانست.

رهبر جریان حکمت ملی عراق از جامعه جهانی و شورای امنیت خواست که برای توقف این‌گونه اقدامات تحریک‌برانگیز و پیش گرفتن اقدامات الزام‌آور برای رژیم صهیونیستی به موجب احکام دادگاه بین‌المللی دادگستری به صورت فوری وارد عمل شوند.

عمار حکیم در پایان بر اهمیت تقویت حکم این دادگاه با اقدامات عملی فوری در امدادرسانی به ساکنان محاصره‌شده و آواره غزه تأکید کرد.

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق امروز دوشنبه با حضور در بیمارستان بغداد با مجروحان فلسطینی ملاقات و ضمن آرزوی سلامتی برای آنان، بر حمایت عراق از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد.

حکیم: سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت رژیم صهیونیستی در رفح تأسف‌بار و شگفت‌آور است

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی نیمه شب یکشنبه با حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه دست کم ۴۵ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را شهید و ۲۴۹ نفر دیگر را زخمی کرد.

جنبش‌های مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جهاد اسلامی نیز یکشنبه شب در بیانیه‌هایی جداگانه به کشتار ارتش رژیم صهیونیستی در شمال غرب شهر رفح واکنش نشان دادند و این جنایت را بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر لزوم توقف حملات به این شهر دانستند و دولت آمریکا و جو بایدن رئیس جمهور این کشور را به طور ویژه مسئول این جنایت اعلام کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha