۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۴۸
کد خبرنگار: 1424
کد خبر: 85492375
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۵۰ هزار هکتار از مراتع ایلام در معرض آتش‌سوزی قرار دارد

ایلام - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با تاکید بر نقش مردم در جلوگیری و کاهش حریق در مراتع، گفت: ۴۵۰ هزار هکتار از سطح مراتع و جنگل های این استان در معرض آتش‌سوزی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یاسم خانمحمدیان روز سه شنبه در همایش سازماندهی و استفاده از ظرفیت های تشکل های مردمی، داوطلبان و بخش خصوصی(قرارگاه سلام)در حوزه مدیریت بحران، با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش اظهار کرد: چاره اندیشی و فراهم کردن تمهیدهای لازم برای بحران های احتمالی، امری ضروری و بسیار ارزشمند است.

وی با تاکید بر آمادگی، هماهنگی و انسجام همه دستگاه های اجرایی برای مدیریت بحران به ویژه در هنگام آتش سوزی مراتع و جنگل ها، گفت: اهمیت و نقش منابع طبیعی در تداوم زندگی بشر و تاثیر آن بر کیفیت زندگی آیندگان، باید برای نسل جوان امروز در راستای حفاظت از این منابع تبیین شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام با اشاره به اینکه در استان ۸۴ نقطه و کانون حادثه خیز برای بروز آتش سوزی در جنگل ها و مراتع وجود دارد، افزود: با توجه به افزایش میزان بارندگی ها در سال گذشته و ابتدای امسال و در نتیجه افزایش سطح مراتع استان، اقدامات لازم در زمینه پیشگیری از حریق در استان انجام شده است.

خانمحمدیان یادآور شد: بر این اساس و با توجه به برآوردهای انجام شده ۴۵۰ هزار هکتار از مراتع استان ایلام در معرض حریق هستند.

مدیرکل منابع طبیعی: ۴۵۰ هزار هکتار از مراتع ایلام در معرض حریق قرار دارد

وی خاطرنشان کرد: در این راستا علاوه بر تشکیل گروه های اطفاء حریق و اجرای عملیات ایجاد آتش بُر در مناطق پرخطر، از ظرفیت عشایر نیز با استفاده از ارائه آموزش های لازم استفاده می شود.

فرماندار ویژه دهلران نیز در این نشست گفت: هم افزایی تشکل های مردمی و جمعیت داوطلب هلال احمر در کنار دولت نقش جدی در مدیریت بحران های ناشی از حوادث دارند.

"لطیف صادقی" با تاکید بر هم افزایی، همکاری و اجتماعی کردن مدیریت حوادث و امداد رسانی، افزود: آموزش، مدیریت و استفاده از همه ظرفیت ها، شناخت بحران و نحوه مدیریت آن و پسا بحران باید در این همایش ها پیگیری شود.

وی بیان کرد: هم افزایی سه بخش خصوصی، تشکل های مردمی و داوطلبان جمعیت هلال احمر در کنار دولت می تواند در پیشگیری و رفع موانع در مواقع بحرانی و همچنین مدیریت بحران موثر واقع شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: هدف از این نشست استفاده از طرفیت ها و توانایی سازمانهای مردم نهاد و بخش خصوصی در بحران است.

"مجید بگلریان" با بیان اینکه دوره پسا بحران نقش مهمی در مدیریت صحیح بحران دارد، گفت: در این زمینه باید از همه ظرفیت ها به ویژه بخش خصوصی استفاده شود.

وی بر ضرورت برنامه ریزی و سازماندهی استفاده از بخش خصوصی در مواقع بحرانی تاکید کرد و یادآور شد: قرارگاه سلام که سال گذشته فعالیت خود شروع کرده اقدامات خوبی در بحران های اخیر در استان داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی: ۴۵۰ هزار هکتار از مراتع ایلام در معرض حریق قرار دارد

مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی در این زمینه، اظهار کرد: نقش این آموزش ها و مشخص شدن ظرفیت های شهرستان و مدیریت آن مهم است.

مدیر عامل سازمان جمعیت هلال احمر استان ایلام نیز اظهار کرد: در دولت سیزدهم شاهد حضور مدیران ارشد در جلسات شهرستانی و گره گشایی از مخاطراتی که مردم را تهدید می کند، هستیم.

"حمزه محمدی مقدم" با تاکید براینکه مشارکت های مردمی در بحران و مخاطرات نقش موثری ایفا می کند، خاطرنشان کرد: منسجم کردن فعالیت ها، ارتباط پیوسته و هدایت منظم از اهداف این نشست است.

به گزارش ایرنا، از گستره ۲ میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون ۷۰۰ هزار هکتار آن را اراضی جنگلی تشکیل داده که از این میزان سهم جنگل های استان ۶۴۰ هزار هکتار است.

شهرستان گرمسیری دهلران در ۲۲۰ کیلومتری ایلام واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha