۸ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 996
کد خبر: 85492377
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانوان نقش مهمی در اقتصاد جوامع روستایی دارند

بروجرد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: زنان روستایی قشر مهم و موثری در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و به ویژه اقتصاد جوامع روستایی و عشایری دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد گودرزی روز سه شنبه در جشنواره توانمندی ها و دستاوردهای صندوق های خرد زنان روستایی که در روستای دره صیدی بروجرد برگزار شد، افزود: زنان حدود نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند و این قشر از جامعه با برخورداری از توانمندی ها و قابلیت های فراوان خود نقش موثری در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایفا می کنند.

وی اظهار کرد: نقش این قشر در جوامع روستایی و عشایری بر کسی پوشیده نیست و در کنار انجام وظایف مادری و همسرداری، به دلیل ساختار سنتی تولید در بخش های مختلف کشاورزی، باغی، دامی، صنایع دستی از جمله قالی بافی و گلیم بافی در جوامع روستایی، نقش تاثیرگذاری دارند.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: زنان روستایی علاوه بر مشارکت در کسب درآمد و تامین معاش خانواده، در توسعه پایدار روستاها و اقتصاد نیز نقش ایفا می کنند.

گودرزی اضافه کرد: این قشر در سال های اخیر با بهره گیری از تسهیلات دولتی و ارتقای توانمندی و مهارت های خود در زمینه های مختلف، نقش خود را در بخش تجارت و اقتصاد جامعه پررنگ کرده و نشان داده اند که می توانند با مشارکت موثر در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه همگام با مردان در این عرصه ها ایفای نقش موثری داشته باشند.

وی گفت: ۳۶۰ هزار تن انواع محصول باغی و ۵۶۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی سالانه در این شهرستان تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد افزود: هدف از برپایی جشنواره توانمندی زنان روستایی تحقق شعار سال و همچنین رونق بخشیدن به بازار اقتصادی و فعالیت‌های زنان روستایی در کنار مردان است.
گودرزی ادامه داد: باید با بهره‌گیری از جشنواره‌های مختلف فرهنگی و نمایشگاه ها عرضه توانمندی و دستاوردهای عشایر و روستاییان و همچنین با ارائه طرح‌های نوین و استعدادهای جدید در امسیر بازاری پررونق‌تر از گذشته با تنوع و کیفیت بیشتر حرکت کنیم‌
وی اظهار کرد: توانمندی‌های بانوان روستایی باید با توجه به نیاز روز و تقاضای مردم پیش برود و شاهد ارائه محصولات با تنوع و خلاقیت‌های مدرن باشیم به طوری که بتوانیم در بازارهای داخلی و ملی سهمی داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: ۱۵ صندوق فعال خرد زنان روستایی در بروجرد وجود دارد که هشت صندوق آن در روستای دره صیدی تشکیل شده و ۱۲صندوق از این تعداد از صندوق کارافرین امید مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده اند.

گودرزی اضافه کرد: در بخش اشترینان نیز سه صندوق در روستاهای (برکت اباد، ده ترکان و شهیدبروجردی) وجود دارد.

مجموع اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان ۶۹ هزار هکتار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha